PelsJakob Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Merkelig at ingen har kommentert dette tidligere, men det er faktisk ikke ulovlig å starte hverken fascistiske eller nasjonalsosialistiske partier, slik mange ser ut til å tro. Rasismeparagrafen har også svært liten praktisk betydning, selv om den ideelt sett burde fjernes. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hm. Jeg er for ytringsfrihet jeg. Du kan mene hva du vil, og si hva du vil. Om du fornærmer noen og får en på trynet får du stå til ansvar for det selv. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Merkelig at ingen har kommentert dette tidligere, men det er faktisk ikke ulovlig å starte hverken fascistiske eller nasjonalsosialistiske partier, slik mange ser ut til å tro. Rasismeparagrafen har også svært liten praktisk betydning, selv om den ideelt sett burde fjernes. 6319035[/snapback] Det er så riktig som du kan få sagt det.. Dette har jeg ikke hørt om! Til Dark Archon: Din totale mangel på kunnskap på områdene (f.eks fascisme, kommunisme, nazisme og demokrati) burde være god nok grunn til at burde holde kjeft. Men siden jeg er i godhjørne i dag skal jeg komme med et råd: finn deg en historiebok, lag en kopp varm te (uten sukker, da blir du bare mer hyper), finn deg en god stol og les fra perm til perm. Dette vil nok hjelpe på ditt sinn og på frustrasjon over den røde fare. Du tar feil på så mange områder at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Nazisme og kommunisme er ikke like. Det er en vesentlig forskjell her: kamp mellom klasser og kamp mellom raser. Nazismen dyrker den ariske rasen og den sosialdarwinistiske tankegangen står høyt i kurs. Kommunismen har ikke noe av dette. Men de har utrolig mye annet grums. Å forby partier er totalt udemokratisk og strider imot ytringsfrihet. Å prøve å gjemme noe under teppet (som dette faktisk er), har aldri vist seg å være bra. Endret 16. juni 2006 av Snusi Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Selvfølgelig bør ikke kommunistiske partier forbys; de har en like stor rett til å samle seg, og skrike ut, som oss andre, enten du er enig i politikken deres, eller ikke. Ytringsfriheten er (imo) en av de viktigste rettighetene vi har, i likhet med rett til å starte/bli med i politiske partiier, og religionsfrihet. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Merkelig at ingen har kommentert dette tidligere, men det er faktisk ikke ulovlig å starte hverken fascistiske eller nasjonalsosialistiske partier, slik mange ser ut til å tro. Rasismeparagrafen har også svært liten praktisk betydning, selv om den ideelt sett burde fjernes. 6319035[/snapback] Det er så riktig som du kan få sagt det.. Dette har jeg ikke hørt om! Til Dark Archon: Din totale mangel på kunnskap på områdene (f.eks fascisme, kommunisme, nazisme og demokrati) burde være god nok grunn til at burde holde kjeft. Men siden jeg er i godhjørne i dag skal jeg komme med et råd: finn deg en historiebok, lag en kopp varm te (uten sukker, da blir du bare mer hyper), finn deg en god stol og les fra perm til perm. Dette vil nok hjelpe på ditt sinn og på frustrasjon over den røde fare. Du tar feil på så mange områder at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Nazisme og kommunisme er ikke like. Det er en vesentlig forskjell her: kamp mellom klasser og kamp mellom raser. Nazismen dyrker den ariske rasen og den sosialdarwinistiske tankegangen står høyt i kurs. Kommunismen har ikke noe av dette. Men de har utrolig mye annet grums. Å forby partier er totalt udemokratisk og strider imot ytringsfrihet. Å prøve å gjemme noe under teppet (som dette faktisk er), har aldri vist seg å være bra. 6319456[/snapback] Min totale mangel kunnskap på områdene? Hva f! Historiske bøker som jeg har lest inkluderer Stalingrad av Antony Beevor , Berlin Nederlaget 1945 Antony Beevor, Paris Etter Frigjøringen 1944-1949 Antony Beevor & Artemis Cooper, Gulag Anne Applebaum. Jeg har også lest en lang rekke forskjellige historibøker og har plukket opp informasjon på nettet og andre forum så jeg har alt i alt lest ganske mye. Merkelig at du går til personelig angrep på meg bare fordi jeg sier noe du ikke liker . Og den frustrasjonen du snakker om kommer av at alle mennesker i Norge i dag har en tendens til å unnskylde kommunismen og driter i all ofrene i Kambodsja, Kina, Sovjet, Nord Korea og andre steder. Jeg blir først fornøyd når folk begynner og inrømme at kommunismen er like ille som Nazismen, vet alle her forresten at Mussoline var kommunist før han skapte Facismen? Endret 16. juni 2006 av Dark Archon Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Hva har det med partiet RVs intensjoner i norsk politikk å gjøre? RV tar total avstand av brudd på menneskerettigheter på lik linje med andre partier i norge, de viser ingen intensjoner for en totalitær stat med dikaturisk styreform og avskaffelse av motstående partier. Du ser heller ikke ut til å skjønne foreliggende historiske hendelser for fremtrenden av partier i disse landene som misbrukte kommunistisk ideologi for å komme til makten. Kommunisme har ikke med Nazisme å gjøre på noe punkt, det handler ikke om at arbeidere er høyerestående enn andre sosiale grupper eller rase X er bedre enn andre. Visste du at Mussolini var facist og var anti-kommunist? Endret 16. juni 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Min totale mangel kunnskap på områdene? Hva f! Historiske bøker som jeg har lest inkluderer Stalingrad av Antony Beevor , Berlin Nederlaget 1945 Antony Beevor, Paris Etter Frigjøringen 1944-1949 Antony Beevor & Artemis Cooper, Gulag Anne Applebaum. Jeg har også lest en lang rekke forskjellige historibøker og har plukket opp informasjon på nettet og andre forum så jeg har alt i alt lest ganske mye. Merkelig at du går til personelig angrep på meg bare fordi jeg sier noe du ikke liker . Og den frustrasjonen du snakker om kommer av at alle mennesker i Norge i dag har en tendens til å unnskylde kommunismen og driter i all ofrene i Kambodsja, Kina, Sovjet, Nord Korea og andre steder. Jeg blir først fornøyd når folk begynner og inrømme at kommunismen er like ille som Nazismen, vet alle her forresten at Mussoline var kommunist før han skapte Facismen? 6320319[/snapback] Pøh, dette er vare ren BS. Ja, sovjet og andre kommuniststater har gjort en mengde overgrep, men de har forsåvidt pågått i reste av verden, uansett politisk ideologi. Ikke misforstå meg, jeg er medlem av venstre, og har ingen tro på at kommunisme fungerer i praksis. Jeg synes likevel at det blir totalt feil å sammenligne en gruppe mennesker idag med noe som andre har gjort tidligere. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Hva har det med partiet RVs intensjoner i norsk politikk å gjøre? RV tar total avstand av brudd på menneskerettigheter på lik linje med andre partier i norge, de viser ingen intensjoner for en totalitær stat med dikaturisk styreform og avskaffelse av motstående partier. Du ser heller ikke ut til å skjønne foreliggende historiske hendelser for fremtrenden av partier i disse landene som misbrukte kommunistisk ideologi for å komme til makten. Kommunisme har ikke med Nazisme å gjøre på noe punkt, det handler ikke om at arbeidere er høyerestående enn andre sosiale grupper eller rase X er bedre enn andre. 6320356[/snapback] Ikke like på noe punkt du er tydelgvis en kommunist selv eller partisk mot saken når du sier noe sånt. Det er en grunn til at det kalles Nasjonalsosialisme og som alle vet har tross alt sosialisme og kommunisme en del felles. Og du trenger ikke å belære meg jeg vet at kommunismen i liket med Nasjonalsosialismen vanligvis slår til i land som opplever en katastrofal økonomisk tilbakegang, slik som Tyskland i 30-årene. Endret 16. juni 2006 av Dark Archon Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Pøh, dette er vare ren BS. Ja, sovjet og andre kommuniststater har gjort en mengde overgrep, men de har forsåvidt pågått i reste av verden, uansett politisk ideologi. Ikke misforstå meg, jeg er medlem av venstre, og har ingen tro på at kommunisme fungerer i praksis. Jeg synes likevel at det blir totalt feil å sammenligne en gruppe mennesker idag med noe som andre har gjort tidligere. 6320373[/snapback] Hvorfor ikke? Folk tar stadig og sammenligner Facister med folk som levde for lenge siden(Franco, Mussolini, Hitler etc.). Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Hvorfor ikke? Folk tar stadig og sammenligner Facister med folk som levde for lenge siden(Franco, Mussolini, Hitler etc.). 6320409[/snapback] Fordi hat-kulturen der bygger på deres prinsipper. Kommunisme er ikke ideologisk diktaturisk og undertrykkende, som du ser ut til å tro. Ikke like på noe punkt du er tydelgvis en kommunist selv eller partisk mot saken når du sier noe sånt Flott at du ser at jeg er imot din synsing, men jeg er desverre ikke kommunist. Endret 16. juni 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Og jeg forsvaer det på ingen som helst måte, enten de kaller FrP'ere eller tyskere nazister, eller jøder for mindreverdige. Dessverre vet jeg ikke nok om verken facisme eller Mussolini, men dersom fascistene står for det samme som Hitler gjorde, er det ikke rart folk sammenligner det. Poenget her er at RV og de andre norske, kommunistiske partiene har ett annet partiprogram og ideologi enn den sovjetiske, selv om begge bygger på kommunismen. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Hvorfor ikke? Folk tar stadig og sammenligner Facister med folk som levde for lenge siden(Franco, Mussolini, Hitler etc.). 6320409[/snapback] Fordi hat-kulturen der bygger på deres prinsipper. Kommunisme er ikke ideologisk diktaturisk og undertrykkende, som du ser ut til å tro. 6320439[/snapback] Correct me if Im wrong men er det ikke slik at kommunistiske partier liker og idiologisk hate rike folk og har en tendens til å inndra eiendom på vegne av staten? Ikke for å forsvare Facistene men såvidt jeg vet begikk ikke Franco folkemord, av jødene i Italia var det vel desverre 50000 eller fler som ble overlevert til Nazistene i Tyskland takket være Mussolini. Endret 16. juni 2006 av Dark Archon Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Om du skal sette kommunisme opp mot noe, skal du gjøre det oppimot kilden, ikke tolkere, så å sette RV mot Marx ville vært klokt. Kommunismen hater ikke rike mennesker, de er motstandere av de økonomiske systemet Kapitalisme. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Om du skal sette kommunisme opp mot noe, skal du gjøre det oppimot kilden, ikke tolkere, så å sette RV mot Marx ville vært klokt. Kommunismen hater ikke rike mennesker, de er motstandere av de økonomiske systemet Kapitalisme. 6320515[/snapback] Men siden kommunistene er motstandere av de økonomiske systemet Kapitalisme, innebærer det at de hater rike folk adelige(grever) i Tyskland som var åpenlyst kommunister ble likevel skutt av kommunistene ved deres inntog i Tyskland. Kommunismens ultimate mål er alltid at de på toppen(Mao, Stalin, Pol Pot) skal være rike mens all andre skal være relativt fattige, en måte og sørge at alle blir fattige er å drepe kapitalistene(direktører, fabrikkeiere, Aksjeinvestorer etc.). Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hahahahaha, ja det er det ultimate målet til kommunismen :!: les gutt http://no.wikipedia.org/wiki/Kommunisme Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Hahahahaha, ja det er det ultimate målet til kommunismen :!: les gutt http://no.wikipedia.org/wiki/Kommunisme 6320653[/snapback] Det endelige målet er vel å skape et "klasseløst"-samfunn men alle vet at dette betyr at vanlige folk tjener mindre og at man forsatt får en overklasse: nemlig de på toppen av kommunistpartiet Endret 16. juni 2006 av Dark Archon Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 En liten selvmotsigelse fra din side. om det var en overklasse ville det ikke være klasseløst, som er målet. Men flott forsøk, keep on tryin'. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Det endelige målet er vel å skape et "klasseløst"-samfunn men alle vet at dette betyr at vanlige folk tjener mindre og at man forsatt får en overklasse: nemlig de på toppen av kommunistpartiet 6320663[/snapback] Tja, så lenge det ikke er anarki, vil det jo alltid være en overklasse, forskjellen er vel om den er folkevalgt eller ikke. Kommunsme != diktatur. At "godene blir fordelt" er jo også en følge av politikken. Poenget er at du kom med en påstand om hatpolitikk, og hadde det som agrument for at partiene burde være ulovlige, noe du ikke har greid å dokumentere skikkelig for. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 En liten selvmotsigelse fra din side. om det var en overklasse ville det ikke være klasseløst, som er målet. Men flott forsøk, keep on tryin'. 6320683[/snapback] Du disser egentlig deg selv . Fordi poenget mitt er at det ikke blir et klasseløst samfunn fordi de ledende politikerne i kommunistpartiet blir den nye overklassen og dermed bryter med sin egen idiologi :!: Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Nei, men ærlig talt hvorfor skal vi det? Kommunisme bygger faktisk på rettferdighet, selvom veldig mange prøver å benekte det med falsk propaganda som foreks. "Det har jo blitt prøvd ut før og endt i katastrofe". Det har ja blitt prøvd ut før, men neppe i den stilen Karl Marx skulle ønske. Ikke spesiellt kommunistisk foreksempel å drepe alle de bøndene som Stalin gjorde. Forresten så er ikke Rød Valgallianse noe EKSTREMT parti, ja de har veldig mange ideologier innen dems eget parti som er nært det kommunistiske, men RV har også vært utrolig flinke til å støtte de svake i samfunnet og jeg syns det ville vært en skam å bare dunke vekk det partiet fordi mange har veldig lyst til å legge skylden på det for alle problemer andre [kommunist]-ledere har påført verden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå