kremt Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Lov å fjerne katalysator da? Går det evt an å bare sette inn et rør der istedenfor? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 men tenkte på at det vel er påbud? Hva de sier ved en evt. eu-kontroll som det er om om noen år igjen.. Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Katalysatoren er der for å minske Co2 utslippet, og ved fjerning av den så blir ikke bilen eu-godkjent!' Om du blir tatt i teknisk så sliter du! 1,8 litere er jo ``økonomimotorer`` så det er ikke så mye å hente ut av dem! (økonomi motorer snakker jeg nå om Mondeo) Jeg ville ikke brukt så mye mer penger enn det jeg har ramset opp på ting som kunne vært verdt å skifte! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Trenger ikkeå gjøre noe mer, og mye effekt og fersk lapp er ikke å anbefale! Sant det, kompisen min ble tatt 5 dager etter han fikk lappen.. For snart 2 uker siden.. Får ikke tatt opp igjen lappen før ved juletider x] Men blir vel kanskje noe av det billigste som blir aktuelt ja! Får heller si hva som ble aktuelt da/om jeg overtar bilen.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Katalysatoren er der for å minske Co2 utslippet, og ved fjerning av den så blir ikke bilen eu-godkjent!' 6327344[/snapback] Feil, katalysatoren renser alle de skadelige utslippene som CO, NOx og slike ting. C02 kan såvidt jeg vet ikke renses. Endret 17. juni 2006 av kremt Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Ja, det jeg mente, det gjør at den også stjeler en del hester fra bilen! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Katalysatoren øker faktisk CO2-utslippet. Hvorfor anbefaler du å ikke chippe? Chip alene gir lite på denne bilen, men sammen med andre ting gjør det litt for effekt og faktisk kanskje for forbruket også. Enkelte chipper til disse fjerner turtalssperra. Jeg har kjørt en Mondeo som passerte 8'000rpm, da turte ikke jeg mer. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Røde feltet på våres begynner på 6500.. Har dratt den litt over 7 hvertfall.. Men veit ikke helt hvor den sperrer.. Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Å chippe en 1,8 liter hjelper veldig lite, og da trådstarter ikke vil bruke så mye penger på bilen, så lønner det seg rett og slett ikke! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Mest "bang for the buck" får du ikke ved å tukle med motoren (hadde det vært en turbomotor kunne du fått god uttelling for en chiptuning), men ved å ta for deg understell og bremser. Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Ville senka den 40mm eller 60mm, om purken der du ikke bor bryr seg, så kan du gjøre det på den billige måten, men vil anbefale å kjøpe nye fjører og få det godkjent (tryggest det) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Nå har jeg trimma og modifisert biler en del år. Min erfaring med senking er at det ikke finnes noen grunn til å ikke kjøpe skikkelig godkjente fjærer. Kjøp godkjente fjærer, vis bilen på biltilsynet og få senkinga inn i vognkortet. Det har du mye igjen for senere. Ikke no tull i teknisk kontroll eller PKK og så trekker det opp prisen når du skal selge. Realistisk sett på denne bilen er det vel å anbefale å kjøpe et K&N erstatningsfilter og borre et par ekstra hull nederst i luftfilterboksen. Helst kjøper du en slange eller et fleksirør og leder kald luft inn der. Et litt større eksosanlegg fra kat og bakover er også å anbefale. Det gir deg et par gamp ekstra og litt bedre gassrespons. Kjører du sportslig er senking å anbefale. MEN... Jeg ville aldri satt på kortere og hardere fjærer uten å sette på kortere og hardere støtdempere samtidig. Senking uten skikkelige dempere gir dårligere veigrep og gjør at du unødvendig lett slår nedpå i dumper. Et sett Koni justerbare dempere vil gjøre underverker, spesiellt sammen med senkefjærer. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Tror jeg får se ann senkingen, bilen er ganske lav orginalt (nei, ikke slitte dempere/fjærer) og tar nedi på enkelte fartsdumper om man ikke kjører veeeldig sakte.. Så får nesten se ann litt Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Hardere dempere da Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Men senking gjøres jo også for å få bilen stivere da Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Da jeg senka Golfen til eksen monterte jeg justerbare dempere. På det mykeste var de som nye originale. Satte jeg dem på det hardeste kunne jeg ha 10km/t mer over fartsdumpene uten å slå nedpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå