just-_-me Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) har et multimeter liggende, som jeg aldri har hatt bruksannvisning til. har alltid lurt på hva denne "8 pinns" kontakten øverst i hjørnet er, så nå må jeg få klarhet i det Det står PNP/NPN under, og samtidig kan jeg velge et måleområde som heter hFE. Er det slik at jeg kan måle hFE ved og stappe en transistor i den kontakten? Endret 15. juni 2006 av just-_-me Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 har et multimeter liggende, som jeg aldri har hatt bruksannvisning til.har alltid lurt på hva denne "8 pinns" kontakten øverst i hjørnet er, så nå må jeg få klarhet i det Det står PNP/NPN under, og samtidig kan jeg velge et måleområde som heter hFE. Er det slik at jeg kan måle hFE ved og stappe en transistor i den kontakten? 6316952[/snapback] jepp, det tror jeg. du kan måle "Bipolar Transistor", tror jeg disse heter..... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Ja. Om du setter kontaktene på transistoren ned i anngitte pinner på bildet til venstre, og setter multimeteret på hFE, får du vite forsterkningsfaktoren til transistoren. E = Emitter B = Base C = Collector Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 neon som vet om en 8pins kontakt som kunne passet inn i den kontakten? har noen transistorer som er litt for store for den pluggen, tenkte jeg da kunne brukt en kontakt med ledninger jeg holdt inntil transistoren. kanskje jeg bare må dytte ledningene neddi, og sate på at det går bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå