Gå til innhold

Naruto Manga (spoileradvarsel for anime seere)

Anbefalte innlegg

Må si at jeg synes det var litt for enkelt og nominere og få seg selv valgt til Hokage.

"Jeg passer best!"... "JA SEFF! Nå er du Hokage".

Og selv om Naruto er veldig ung så trodde jeg at hovedfunksjonen til en Hokage var å beskytte byen og fungerer som en maktsymbol. Naruto er da vel den eneste i byen som kan vise at han er langt, langt mektigere enn noen av de andre. En som blir valgt til Hokage burde iallefall ha deltatt i en kamp som handlet om byens overlevelse. Hvis det ikke blir maktkupp i Konoha nå, så blir jeg skuffet over innbyggerne der.

Endret av Ascorius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er endel mer enn bare å være et maktsymbol. Man så jo Tsunade bak pulten med bunker av papir og ting som måtte gjøres..

Ja, men du ser da at Tsunade får hjelp av hun med grisen, som fungerer som en slags rådgiver. Hvem som helst kan egentlig gjøre masse admistrativt (kanskje ikke akkurat HVEM som helst), men det viktigste er at hokagen er en mektig ninja som faktisk kan fungere som et politisk våpen, og som byens beskytter.

Gi Naruto hokagetittel og gi ham shikamaru som advisor. Vanntett team med brains and brawn.

Endret av Ascorius
Lenke til kommentar

Jeg tenker at både Naruto og Shikimaru hadde kunnet være gode kandidater til å bli hokage. Shikimaru har gode strategier, og kunne raskt har tenkt ut en måte å redde mye av Konoha under et "surprise attack" for eksempel.

Men angående Naruto, så tror jeg han kanskje hadde kunnet klart å kunne endre konflikter kanksje på en fredeligere måte. Som Ascorius nevnte, Naruto har en veldig godt evne til å endre folk til det bedre.

Lenke til kommentar

Shikamaru er ikke sterk nok til å være Hokage, han er bare på Jounin nivå.

Naruto har ikke no å stille opp med på skrivebordet, men det værste er at jam ikke har nok erfaring. Ikke glem at han ikke ble nominert.

Danzo hadde de 3 kriteriene oppfylt, alternativet var Hatake Kakashi. Og han greide å overtale rådet.

Lenke til kommentar
Shikamaru er ikke sterk nok til å være Hokage, han er bare på Jounin nivå.

Naruto har ikke no å stille opp med på skrivebordet, men det værste er at jam ikke har nok erfaring. Ikke glem at han ikke ble nominert.

Danzo hadde de 3 kriteriene oppfylt, alternativet var Hatake Kakashi. Og han greide å overtale rådet.

Er ikke enig, selve skrivebordsjobben kan gjøres av undersåtter. Har du en bra rådgiver og en sekretær, så trenger du ikke kontorferdigheter. Den vanskelige delen å utfylle er selve makt og diplmoatirollen, Naruto hadde klarte begge to utmerket. Og jeg må si at jeg synes det er merkelig at du kan uttale deg om Danzo. Vi vet egentlig ingenting om han, annet enn at han er en backstabber. Du kan ikke vite at han er sterk nok til å være Hokage. Selv Tsunade var egentlig ikke sterk nok på et aggresivt nivå, men hennes legekunnskaper kunne oppveie. Hadde Danzo vært sterk nok så hadde han kunnet tatt Hokage tittelen med makt (noe som han ikke klarer). Han oppfyller egentlig ingen kriterer annet enn at han har siktet etter rollen lenge. Han er skadet, for gammel, egosentrisk, hevngjerrig og halvblind... han er absolutt ingen hokage kanditat.... at han ble valgt får meg bare til å tro at de ordentlige ninjaene burde avskaffe det så absolutt imkompetente sivile rådet. Dessverre føles det som om totalt militærstyre er noe konoha hadde tjent på.

Dessuten er Kakashi "bare" på jounin nivå han også. Det er den høyeste rangen bak hokage, så jeg ser ikke noen grunn til at det skulle stå i veien for å bli hokage.

Men, det kan som sagt hende at jeg tar feil og at Danzo er sterk, men isåfall vil han bare komme i et dårligere lys ettersom han aldri har slåss for å redde byen de gangene de har vært i fare. Men på den annen side kan han ikke ha vært så sterk ettersom han tapte mot den tredje hokagen som ikke var noe i nærheten av hva naruto er nå. Derfor er han en elendig kanditat som ikke burde vært vurdert en gang. ALLE hokagene har vært mestere til en viss grad, derfor blir det for dumt med Danzo.

Og hvordan kan man si at Shikamaru ikke er sterk nok, han er vel en av de FÅ ninjaene i Konoha som egenhendig kan ta en akatsuki. Etter min mening er han en av de aller sterkeste ninjaene de har, kanskje den sterkeste hvis han har nok info om motstanderen. Shikamaru er ekstremt mektig.

Endret av Ascorius
Lenke til kommentar

Ascorius, du har noen gode poeng angående Shikamaru, men jeg er likevell veldig uenig med deg på visse punkter.

Først er vell om Sandaime (Third Hokage): Denne mannen er ekstremt mektig. Viss du ikke husker, så klarte han faktisk å beseire first OG second hokage SAMTIDIG (caps lock is cruisecontroll for cool), begge disse "puppets" hadde deres strategier og evner i behold, så det er rimelig å foreslå at e var like mektige som når de var i live. Greit nok, Third Hokage måtte ta noe likt en kamikaze- attack, men han holdt også på å drepe Orochimaru i samme slengen, jeg venter ennå på noen annen karakter som har å komme i nærheten av Sandaimes prestasjoner.

Jeg mener også å ha lest i de tidlige Naruto mangaene at Sandaime var den sterkeste ut av alle de 5 hokagene.

I tillegg hadde Sandaime flere tiår med kunnskap om administrasjon, espionage og hadde en meget sterk karismatisk side. I tillegg var han ikke bare god til å styre ting innenriks, men også meget god til utenriks, tenk på alle de båndene han har vært med på å knytte med utlandet.

Angående Danzo; har det lenge ligget i kortene at han er mongosterk. I tillegg er han tydeligvis veldig erfaren innenfor espionagefeltet, dette bør være en indikator på at han er en MEGET intelligent mann. Angående utlandet er jeg ganske usikker, er han meget kjent, eller er han helt ukjent? Kakashi er i motsetning til Danzo (kjent) meget kjent og respektert i utlandet. I tillegg er Danzo en meget effektiv og konsis mann. Han vet hvor han vil og hvor han vil talandsbyen, i motsetning til Tsunade, så er det liten sjanse for at byen fortsatt kommer til å ligge i grenseland om hvor de vil.

Sånn som han er tegnet, er det absolutt "plausible" å si at han er en krøppling, men viss jeg ikke tar helt feil, bruker Kishimoto bandasjene for å skjule noe, da er det vell gjennværende å se om det er gode egenskaper eller om han bare er en krøppling.

Jounin er det siste før Hokage, offisielt sett, akkurat som rødt belte er siste stadie før sort belte (i de fleste kampsporter), dette betyr ikke at de er sterkere enn alle andre; unntatt Hokage, det kan fortsatt være mange andre klasser som er sterkere enn den generelle Jounin- klassen, f. eks ANBU- special forces. Når det er sakt, så har Hatake Kakashi vært medlem i ANBU, han var faktisk en kaptein der i ekstemt ung alder, han har meget stor respekt i utlandet, han har et meget sterkt hemmelig våpen (mangekyo sharingan), han har stor respekt innenfor landsbyen og det er en stor sannsynlighet for at resten hadde fulgt ham on han ble valgt til Hokage. Hvor flink han er til administrasjon osv. har jeg ingen aneldse om, men en Hokage må være flink til alt, fra styrke til administrasjon til espionage må han være utmerket til alle, ellers er det ingen vits å gi denne tittelen som den sterkeste og den som skal "lede" byen og dermed nasjonens millitære styrker.

Naruto hadde nok vært en flink general, på den måten at han er karismatisk og meget sterk/powerfull, i tillegg til at han har noen uortodokse metoder og strategier som hadde hjulpet han og styrkene hans i kamp. Men han hadde ikke vært noen god Hokage i og med at jeg synes han ikke har "guts to make sacrifices", han hadde ikke vært noe som helst god innenfor administrasjon (noe som forteller hvordan det går med byen og hvor det går henn), han ville ikke kunne stake ut en definitiv vei for landsbyen, og han hadde ikke hadde hatt peil på hvordan man skulle håndtere special forces, assassinasination, ANBU eller noe av det der.

Hokage står for sentralisering av makt, ikke spredning av den, vi har allerede sett nok bad guys som kontrollerer special forces sov. (Danzo her) til å vite at sentraliseringen av makt er bra, så lenge en god fyr med en god og standhaftig moral er i besittelse av tittelen.

Når alt er sakt så er en vær fyr som autoriserer og realiserer drapsorderen på Sasuke som en missing-nin, ok i min bok :p

Endret av Kaiz3r
Lenke til kommentar
En god ende på sasuke konflikten er at Naruto innser at han ikke kan snu han og dreper ham.

aahhh.. the reaction to Sausgay fan :love: :!:

Men det hadde faktisk funket veldig bra syns jeg :thumbup:

Ser ut som at dette faktisk kan bli en realitet :p

Digget fightingen Naruto "startet" mot de folka som spurte om Sasuke :D

Lenke til kommentar
En god ende på sasuke konflikten er at Naruto innser at han ikke kan snu han og dreper ham.

aahhh.. the reaction to Sausgay fan :love: :!:

Men det hadde faktisk funket veldig bra syns jeg :thumbup:

Ser ut som at dette faktisk kan bli en realitet :p

Digget fightingen Naruto "startet" mot de folka som spurte om Sasuke :D

Ja, den hadde en viss koreografert og vakker stil :D

Sakura ble fullstendig eid, hva skjedde me hu som drepte en Akatzuki?

Naruto eide ^^

Lenke til kommentar
Dessuten er Kakashi "bare" på jounin nivå han også. Det er den høyeste rangen bak hokage, så jeg ser ikke noen grunn til at det skulle stå i veien for å bli hokage.

Kakashi er "high-jounin". Altså en erfaren jounin.

Styrkemessigt går rankene:

*Genin

*Chunin

*Jounin

*High Jounin

*Kage

Alle 3 sanninene er på kage nivå. Pain er der også, Naruto er der i Sage modus.

Forskjellen mellom en Jounin og høy-jounin ligger i hvor sterke de er. Zabuza er et godt eksempel, det sto klart og tydelig "LØØØØØØP!!!" i bingo boka. Altså "hakker over jounin", selv om det mangler en egentlig rank.

Gapet mellom genin og chunin er ikke så stort, men etter det går gapet oppover. For å si det på en annen måte, Akatsuki er en organisasjon med high jounins og kage nivå ninjaer.

Og hvordan kan man si at Shikamaru ikke er sterk nok, han er vel en av de FÅ ninjaene i Konoha som egenhendig kan ta en akatsuki. Etter min mening er han en av de aller sterkeste ninjaene de har, kanskje den sterkeste hvis han har nok info om motstanderen. Shikamaru er ekstremt mektig.

Shikamaru er bare jounin, ikke high. Men han har nok hjerne kapasitet + en pokkers god stil, noe som gjør at han kan nedlegge ganske sterke motstandere, men han kan f.eks ikke ledlegge Kakuzu.

Sakura ble fullstendig eid, hva skjedde me hu som drepte en Akatzuki?

Hun lider av samme problem som Tsunade, hun er en "Might Glacier". Altså instant kill angrep, men treg som faen. Forskjellen er at Tsunade var helt ute av form når "Oro vs Jir_Tsun"-kampen var, Sakura har fortsatt et stykke igjen.

Lenke til kommentar

Satan Sasuke er arrogant som bare pokker...

Nå tror han plutselig at han kan hamle med 5 Kages O.o...

Er det bare meg eller er han sinnsykt irriterende, er ikke vanølig at jeg heier på hovedpersonen, men her heier jeg faktisk på Naruto.

Lenke til kommentar

bra chapter! hvor er den Sasuke jeg kjenner? pokker å han har forandra seg, ikke brydde han seg om at Naruto hadde blitt sterkere enn han, å han trur han/gruppa hans klarer å ta 5 Kages? uff

Naruto var ganske "voksen" i dette chapteret syns jeg =) nice å se

Gaara<3 Long time!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...