Bornslip Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Driver å sikler litt på en ny maskin, nærmere bestemt en gamer maskin. Det kan egentlig være enten laptop, eller stasjonær, men gjerne en maskin som tar liten plass... Dvs ikke noe større enn midi-tower, men sånn som shuttle og sånne små løsninger er fine. Når det gjelder merke av CPU og andre ting så har jeg ikke bestemt meg for noe som helst, men bare vet at maskinen burde være bra nok til å holde et år eller no i allefall. Dette blir som sagt hovedsaklig en gamer PC, men brukes nok litt til internett og diverse småting. Håper noen kan komme med forslag her, om hva som passer bra sammen, og kanskje presentere en løsning som ikke er særlig krevende når det gjelder plass under/på skrivebordet... Når det gjelder utstyr jeg ikke trenger, så har jeg følgende: Skjerm Headphones Forøvrig kan også lydkort gjerne være onboard, evnt. et bra men billig pci kort, ettersom jeg mest sannsynelig kommer til å sitte med headphones, og ikke noe surround setup eller noe lignende... Har forresten ingen planer om overklokking, men hvem vet... vil i allefall ikke legge fokus på at noen av delene må være overklokkings-vennlige På forhånd takk Endret 15. juni 2006 av Bornslip Lenke til kommentar
snarius Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Forslag: KABINETT (med hovudkort) HARDDISK PROSESSOR SKJERMKORT MINNE (trur det er rett) Endret 15. juni 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hei! Mitt forslag: PC 10k. Hilsen, efikkn. Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Liker begge forslagene veldig godt her! Shuttle ftw Kom gjerne med mer folkens, evnt. kommentèr på forslagene som har kommet Lenke til kommentar
Mott Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg synes efikkan sitt forslag sitt var best siden du da får AMD CPU som yter bedre enn en Intel CPU til gaming Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Om du vil ha dobbelkjerneprosessor så kan du velge billigere harddisk og kabinett for å spare penger. Men til spilling vil jeg gått for 3800+ til 1200 kr. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Om du vil ha dobbelkjerneprosessor så kan du velge billigere harddisk og kabinett for å spare penger. Men til spilling vil jeg gått for 3800+ til 1200 kr. Hilsen, efikkan. 6316905[/snapback] Dobbeltkjerne er vel strengt tatt unødvendig på en gamer pc? Jeg har tenkt å kjøpe en laptop, dell 6400 eller lignende, ved siden av som jeg skal bruke til generelle ting som internett, musikk, filmer, nedlasting osv. Det er vel heller her jeg burde ha dobbeltkjerne? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Om du vil ha dobbelkjerneprosessor så kan du velge billigere harddisk og kabinett for å spare penger. Men til spilling vil jeg gått for 3800+ til 1200 kr. Hilsen, efikkan. 6316905[/snapback] Dobbeltkjerne er vel strengt tatt unødvendig på en gamer pc? Jeg har tenkt å kjøpe en laptop, dell 6400 eller lignende, ved siden av som jeg skal bruke til generelle ting som internett, musikk, filmer, nedlasting osv. Det er vel heller her jeg burde ha dobbeltkjerne? 6316930[/snapback] Til spilling er det lite poeng med dobbelkjerne ja, siden det er så få spill som utnytter det. Da er det bedre med enkeltkjerne med høyere frekvens. Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Hei! Mitt forslag: PC 10k. Hilsen, efikkn. 6316793[/snapback] Har sett mer på dette forslaget nå, men hva med CPU vifte? vil den passe i shuttle kabinettet? Lenke til kommentar
snarius Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Shuttle-kabinetta har eigne vifte-oppsett. EDIT:Vifter får du med, 5-6 stk trur eg. Endret 16. juni 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Shuttle-kabinetta har eigne vifte-oppsett. EDIT:Vifter får du med, 5-6 stk trur eg. 6320633[/snapback] Det vil si at jeg ikke trenger å tenke på cpu vifte? hva med kjølepasta? Lenke til kommentar
snarius Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Den får du med og. Men trur ikkje den er spesielt bra. Du kan jo kjøpe deg Arctic Silver, den er svært god. Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Noen som veit om en bra og billig vifte som passer til CPU'en effikan nevnte her da? som også får plass i en shuttle SN25P? Lenke til kommentar
snarius Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) CPU-viftene (jepp det er 2) i Shuttle er veldig gode. Eg trur ikkje det er særleg vits å kjøpe ei ny, i og med at Shuttle sine sannsynlegvis har blitt optimalisert til akkurat det kabinettet. EDIT: Sjå HER du Endret 16. juni 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå