Isbilen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Kjøpte meg en Zen Vision:M i går, og tenkte jeg skulle overføre sesong 1 av MacGyver til den. Det ser ut til å fungere fint, men det virker som om det går i realtime, med andre ord usaklig tregt. Dette gidder jeg ikke i lengden, og leter derfor etter et program som gjør jobben fortere. Noen tips? Må ikke absolutt være gratis, men da skal det være bra! Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Det er ikke alle videoene som du trenger å formatere da. Men ja, det tar lang tid å konvertere en full film. Det tror jeg det gjør uansett hvilket program du bruker. Et program som har blitt nevnt i trådene om Vision:M, er AlltoAvi som visstnok skal være bra. Prøv det. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Heldigvis er det mange videoer som ikke trenger konvertering. En av grunnene til at jeg kjøpte Vision:M. Jeg bruker VirtualDubMod til å konvertere og jeg pleier å bruke Xvid med MP3 på videoene. Hvis du skal konvertere til f.eks. Xvid så må du laste ned Xvid codec. Dette er litt mer avansert enn andre programmer som f.eks. AlltoAvi som shadowlands linket til så hvis du vil ha det enkelt bør du heller bruke det. Grunnen til at jeg bruker VirtualDubMod er at da får jeg akkurat de codecene jeg vil ha også hadde jeg noen filmer som ikke kunne konverteres i AlltoAvi. Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei! Prøver å overføre en .avi fil, men får bare denne filmeldingen! Hva kan jeg gjøre?? "Cannot copy "terkel i knipe.avi": this video does not match the playback capability of your player. Video Converter is unable to convert the video into a supported format beacause the DirectShow® Codec required is not installed on your computer. Do you want to skip this file" Må også få frem at jeg ikke kan mye om dette, så ikke bruk så vankslige ord.. hehe.. Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Det betyr rett og slett at du må installere Direct Show - kodeken på maskinen din. Lenke til kommentar
Kridal Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hvor installerer jeg den fra da? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Rettelse: Direct Show-kodeker kommer i mange former og fasonger, og akkurat den du trenger mangler. Fuglene vet hvilken. Google er din venn. Endret 20. juni 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Trykk på detaljer så får du vite hvilken du mangler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå