Gå til innhold

Litt hjelp til CSS-kode?

Anbefalte innlegg

Sliter med å få litt "forskjell" på 2 stk linker i samme område/div.

<div class="moduletable">
<h3>Nyheter</h3>
<div class="contentitem">
<h1>Pressemelding 24.05.2006</h1>
<a href="LINK_TIL_EN_EMAILFORM" title="E-post">E-post</a>
<div align="left">Pressemelding<br />24. mai 2006</div><div align="left"> </div><a href="EN_LINK" class="readon" title="Pressemelding 24.05.2006">Les mer...</a>

Dette er kode spyttet ut av Accessible Joomla 1.0.8-0.3, en omgjort utgave av CMSen Joomla uten, eller i alle fall minimalt, med tabeller. Det er litt tekst her og der jeg har plukket vekk, og selve linkene er fjernet til fordel for stor skrift og info.

I alle fall, det jeg prøver å få til, er å få e-post-linken til å bli i liten skfit, og Les mer-linken til å bli vanlig skrift. Men, jeg klarer bare ikke å få dem "fra hverandre". De har alltid samme størrelse. Noen som har noen tips om rekkefølge, eller litt kode (som jeg kanskje ikke er vant til å bruke)?

Velger å ikke skrive noe CSS-kode, da jeg ønsker at den som hjelper meg, starter blankt, for at det skal bli best mulig. Hvis jeg tar feil på dette, så si ifra. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker.

a.readon gjorde susen... men så lenge jeg ikke får til å legge til en egen klasse på e-mail, så er jeg egentlig like langt - desverre. Alt av linker blir smått, unntatt "Les mer..." når jeg setter ".contentitem a" til 0.7em. Den klassen er nemlig med på omtrent alt av sider...

Er en bug som gjør at jeg får opp "E-post" selv om jeg egentlig ikke vil ha det der. Vet ikke om det er Accessible Joomla eller Joomla sin feil.

Lenke til kommentar
 style="font-size: 9px;"

<a href="LINK_TIL_EN_EMAILFORM" title="E-post" style="font-size: 9px;">E-post</a>
<div align="left">Pressemelding<br />24. mai 2006</div><div align="left"> </div><a href="EN_LINK" class="readon" title="Pressemelding 24.05.2006">Les mer...</a>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...