Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du må lagre filen i bin-mappen og kompilere den der. du kan eventuelt lage en .bin-fil som gjør dette for deg

eksempel på innhold i en .bat-fil:

javac <filnavn>.java

denne setningen lagrer du i en .bat-fil (feks 'j.bat'). du trenger da kun taste j for å kompilere java-filen

Lenke til kommentar

Eller du kan legge den til i tools menyen

Velg Configure > Preferences > Tools > Add > Program

Så blar du frem javac.exe

Nå ligger i tools menyen med ctrl-1 som hurtigtast. Samme kan du gjøre for java og appletviewer også. Filnavn og path sendes med som argumenter 'by default'.

Du må selvfølgelig ha installert et java sdk (ikke nødvenbdigvis Sun sitt)

[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-10-15 12:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-15 12:53, skrev ilpostino:

bruker bare notepad...så er kanskjeikke så rart jeg ikke hang helt med i svingene....

Notepad til java?!? Er ikke det fryktlig tyngvindt? Syntax-hightlighting er nå et minstekrav spør du meg. Statement completion og automatiske innrykk er ikke så dumt heller.

Lenke til kommentar

da jeg først begynte med programmering satt vi på unix-maskiner...så vi ble sittende å gjøre alt på notepad (eller unix sin versjon av notepad). så jeg vendte meg til å programmere på en slik tungvind måte.

da jeg hoppet over på windows og utvidet programmeringen til html, css, js, php, sql, asp ++ fortsatte jeg likegodt med notepad da det var det jeg var vandt til. noen vil sikkert si at det virker tungvindt (og det _ER_ tungvindt å gjøre det på denne måten, men har vendt meg til å gjøre det slik. gamle vaner er tunge å vende).

prøvd diverse programmer som skal gjøre det lettere å programmere i java men har aldri klart å vende meg bort fra notepad...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...