Aragorn20 Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Har TextPad 4.5. Hvordan får jeg programmet til å kompilere og kjøre java-filer? Har hørt at jeg må laste ned noe fra sun.com og legge inn dette, men vet ikke hva. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 du må lagre filen i bin-mappen og kompilere den der. du kan eventuelt lage en .bin-fil som gjør dette for deg eksempel på innhold i en .bat-fil: javac <filnavn>.java denne setningen lagrer du i en .bat-fil (feks 'j.bat'). du trenger da kun taste j for å kompilere java-filen Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Eller du kan legge den til i tools menyen Velg Configure > Preferences > Tools > Add > Program Så blar du frem javac.exe Nå ligger i tools menyen med ctrl-1 som hurtigtast. Samme kan du gjøre for java og appletviewer også. Filnavn og path sendes med som argumenter 'by default'. Du må selvfølgelig ha installert et java sdk (ikke nødvenbdigvis Sun sitt) [ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-10-15 12:23 ] Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 kanskje jeg er treg, men hvor er tools-menyen? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Mellom View og Macro Finner du den ikke legger du den til i view > toolbars. Er ikke noe kløpper i Textpad (bruker helst NetBeans), men sånn er min TextPad 4.5.0 ihvertfall Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 bruker bare notepad...så er kanskjeikke så rart jeg ikke hang helt med i svingene.... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-15 12:53, skrev ilpostino:bruker bare notepad...så er kanskjeikke så rart jeg ikke hang helt med i svingene.... Notepad til java?!? Er ikke det fryktlig tyngvindt? Syntax-hightlighting er nå et minstekrav spør du meg. Statement completion og automatiske innrykk er ikke så dumt heller. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 da jeg først begynte med programmering satt vi på unix-maskiner...så vi ble sittende å gjøre alt på notepad (eller unix sin versjon av notepad). så jeg vendte meg til å programmere på en slik tungvind måte. da jeg hoppet over på windows og utvidet programmeringen til html, css, js, php, sql, asp ++ fortsatte jeg likegodt med notepad da det var det jeg var vandt til. noen vil sikkert si at det virker tungvindt (og det _ER_ tungvindt å gjøre det på denne måten, men har vendt meg til å gjøre det slik. gamle vaner er tunge å vende). prøvd diverse programmer som skal gjøre det lettere å programmere i java men har aldri klart å vende meg bort fra notepad... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Det finnes jo mye diggere editorer for unix enn windows da (by default) Emacs i cc-mode har alt :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå