DaniXh Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Etter en mislykket BIOS-flashing, mye frem og tilbake og tilslutt en fersk windows install får jeg ikke liv i noen komponenter som sitter i PCI spor. Dette til ekstrem frustrasjon da jeg har skaffet meg en s-ata controller og ny 300GB HD - som jeg ikke får brukt. Jeg har: MSI K8N hovedkort (nForce 3 chipset) Win Home SP2 Har prøvd alle auto-update fra MSI, windows osv men finner ikke PCI driveren i det hele tatt. Noen forslag? Det jeg trenger er KUN pci-driver! Endret 15. juni 2006 av DaniXh Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Etter en mislykket BIOS-flashing, mye frem og tilbake og tilslutt en fersk windows installfår jeg ikke liv i noen komponenter som sitter i PCI spor. Dette til ekstrem frustrasjon da jeg har skaffet meg en s-ata controller og ny 300GB HD - som jeg ikke får brukt. Jeg har: MSI K8N hovedkort (nForce 3 chipset) Win Home SP2 Har prøvd alle auto-update fra MSI, windows osv men finner ikke PCI driveren i det hele tatt. Noen forslag? Det jeg trenger er KUN pci-driver! 6315628[/snapback] -hva mener du med mislykket BIOS flashing ?..... -det første må du sjekke om BIOS finner PCI port..... -du trenger ikke noen PCI driver..... hvis du har fortsatt samme problem, så prøv å resete BIOS til default, kanskje t.o.m. ta ut CMOS batteri..... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hei! Nullstill BIOS og last ned nye drivere til hovedkort(brikkesett). Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
DaniXh Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Etter en mislykket BIOS-flashing, mye frem og tilbake og tilslutt en fersk windows installfår jeg ikke liv i noen komponenter som sitter i PCI spor. Dette til ekstrem frustrasjon da jeg har skaffet meg en s-ata controller og ny 300GB HD - som jeg ikke får brukt. Jeg har: MSI K8N hovedkort (nForce 3 chipset) Win Home SP2 Har prøvd alle auto-update fra MSI, windows osv men finner ikke PCI driveren i det hele tatt. Noen forslag? Det jeg trenger er KUN pci-driver! 6315628[/snapback] -hva mener du med mislykket BIOS flashing ?..... -det første må du sjekke om BIOS finner PCI port..... -du trenger ikke noen PCI driver..... hvis du har fortsatt samme problem, så prøv å resete BIOS til default, kanskje t.o.m. ta ut CMOS batteri..... 6317409[/snapback] - Mislykket BIOS flash vil si en feilmelding mitt i oppdateringen, og etter restart = ubrukelig BIOS. - BIOS finner PCI slots, problemet mitt er at windows ikke gjør det. (BIOS er fixet nå) - Mulig det ikke heter PCI driver. Men i "Enhetsbehandling" er Annen PCI-broenhet den eneste komponenten med det gule ? tegnet. Dette kommer hver gang jeg reinstallerer windows. Vanligvis har jeg en CD til å installere denne PCI-broenheten. Men Cden ligger i gamle leil :/ For å formulere meg annerledes: Er det chipset, hovedkort eller enkeltstående programmer/drivere denne PCIbroen finnes? I så fall, hvor kan det lastes ned? Har lett på nett i flere dager. Lenke til kommentar
Pjokk Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Du kan alltids prøve å laste ned driverpakken til hovedkortet her Edit: Driverne til ditt kort ligger øverst... Endret 16. juni 2006 av Pjokk99 Lenke til kommentar
DaniXh Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Jo takk for tipset, det var der jeg regnet med å finne dem... Men jeg lastet ned nøyaktig den pakken, ingen PCI støtte der :/ Lenke til kommentar
Pjokk Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Så lenge bios er flashet, nullstilt og iorden, og i tillegg driverne til chipset'et er testet, og installert, det er vel en mulighet for at hovedkortet begynner å bli modent for utskifting... Forferdelig kjedelig med sånt rot uansett! Har du noen mulighet for å teste annet os? Det kan kanskje være xp cd'en er ripete e.l og dermed gjør feil i installasjon? Evt at det er noen innstillinger i bios som ikke er riktige? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jo takk for tipset, det var der jeg regnet med å finne dem... Men jeg lastet ned nøyaktig den pakken, ingen PCI støtte der :/ 6320541[/snapback] prøv å avinstallerer PCIbroen og "scan for hardware changes"..... det er også annen ting du kan gjøre for å eliminere feil. prøv å "disable" en enhet etter en i "hardware device" og restarte PC, kanskje du har noen konflikt..... Lenke til kommentar
DaniXh Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Jo takk for tipset, det var der jeg regnet med å finne dem... Men jeg lastet ned nøyaktig den pakken, ingen PCI støtte der :/ 6320541[/snapback] prøv å avinstallerer PCIbroen og "scan for hardware changes"..... det er også annen ting du kan gjøre for å eliminere feil. prøv å "disable" en enhet etter en i "hardware device" og restarte PC, kanskje du har noen konflikt..... 6320907[/snapback] Driverne for denne enheten er ikke installert. (Kode 28) PCI bro avinstallert, søkt etter maskinvareendringer og sitter bom fast på samme problemet. Men i det minste har jeg funnet ut at problemet er SOFTWARE relatert. Det jeg nå trenger hjelp til er hvor denne driveren kan lastes ned. Som sakt, det er et MSI HK, men ingen enkeltstående PCI drivere finnes på deres download-seksjon. Noen som kan finne ut hvor denne driveren er? Jeg har prøvd HK/chipset driver, windows CD, windows update og CDen til SATA controlleren. trenger hjelp! Lenke til kommentar
DaniXh Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Ingen andre her med MSI hovedkort? Lenke til kommentar
ginzeng Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Har du prøvd å ta ut PCi kortet, sette det inn igjenn ( da skal jo M$ finne ny HW automatiskt) ?? Lenke til kommentar
DaniXh Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Har du prøvd å ta ut PCi kortet, sette det inn igjenn ( da skal jo M$ finne ny HW automatiskt) ?? 6334184[/snapback] Problemet er ikke at windows ikke finner s-ata kontrolleren (PCi kortet). Den ser jeg i enhetsbehandling. Problemet mitt er at jeg ikke kan bruke noen av PCI slots'ene mine, hverken nettverkskort eller lydkort (bruker alt on-board på hovedkort nå :/ ) Endret 21. juni 2006 av DaniXh Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Problemet er ikke at windows ikke finner s-ata kontrolleren (PCi kortet). Den ser jeg i enhetsbehandling. nå er jeg ikke helt med. hvis jeg ikke tar feil så snakket vi om PCI Bride. og nå snakker du om SATA kontroller i en PCI port. eller er det jeg som leste feil ?!?!..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå