Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Legge solfilm selv

Pepsi

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å legge solfilm på rutene selv?

Har vurdert å kjøpe meg en rull på bilxtra og prøve å legge det selv, spørsmålet er om det blir bra??

Eller bøær jeg punge ut 5000,- for å få noen til å gjøre det for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva bil har du? Om det er lett å gjere sjølv eller ei er avhengig av kor nøyaktig du er under montering, kvaliteten på filmen og kor lett det er på din bil. Ein bil bek bakrute buet begge veiar er det ikkje lett å legge film sjølv, er mogleg selvfølgelig og det er fleire som har oppnådd gode resultater.

Har tenkt på å sote min bil og tenkte å prøve sjølv, tar litt tid, men du må nesten vurdere om du synest der er verdt investeringen å få proffe til å legge den.

Lenke til kommentar

Det spørs hvor flink du er med slikt. har prøvd no lingende selv, og det er ikke enkelt. Du kan jo prøve, men husk at det tar tid. har sett noen proffe gjøre det(på jobben), og de bruker mellom 1-2 timer på et par ruter.. husk zalovann slik at de ikke kan flyttes rundt, hvis du legge feil til å begynne med. husk at du også MÅ ha en sånn plastdings til å klemme ut luftbobler, vann osv. uten den går det ikke...

Lenke til kommentar

syns det var ganske greit å legge på film første gang jeg prøvde. Skrudde ut vinduet, tok det med inn og vaska det, la på film og skjærte rundt ruta og la på blank neglelakk rundt kanten.

Ble helt greit, bortsett fra at et gresstrå klarte å lure seg mellom filmen og ruta :!:

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Lett som fy..

1.jpg

Skjær ut en bit med folie. Legg den med limsiden ut.

2.jpg

Skvis ut vannet

3.jpg

Skjær til folien slik at den passer vinduet.

4.jpg

Da får du et resultat som dette.

5.jpg

Ta av bakpapiret

7.jpg

Spray på klistervann

8.jpg

Spary klistervann på innsiden, og flytt filmen inn med limsiden mot vinduet.

9.jpg

Skvis ut vannet.

10.jpg

Ferdig resultat.

11.jpg

Andre siden.

La dette tørke før du vasker vekk såperestene etter vannet. La det stå ca 30 min før du "etterskviser" folien for fuktighet.

Håper dette hjalp deg :)

Endret av Dalet
Lenke til kommentar
Kva bil har du? Om det er lett å gjere sjølv eller ei er avhengig av kor nøyaktig du er under montering, kvaliteten på filmen og kor lett det er på din bil. Ein bil bek bakrute buet begge veiar er det ikkje lett å legge film sjølv, er mogleg selvfølgelig og det er fleire som har oppnådd gode resultater.

Har tenkt på å sote min bil og tenkte å prøve sjølv, tar litt tid, men du må nesten vurdere om du synest der er verdt investeringen å få proffe til å legge den.

6315545[/snapback]

Har en VW Golf 4.

Lenke til kommentar

Det er en stor fordel å ta av vinduet. Det bør også være så varmt som mulig der du jobber, det gjør filmen lettere å forme til ruta. Jeg tok vinduene med meg inn på badet med kablene på fullt. Resultatet ble på høyde med proff-jobbene jeg har sett.

Lenke til kommentar

største problemet med slik billigfilm er riper! blir betydelig mange av dem!

har selv slik Cd-cardic film.. men vuderer og bytte selvom resultatet mitt ble 99.8%perfekt..

blir ripete med tida.. det er ikke noe pent..

også "fader" filmen av sola med tiden og

Lenke til kommentar
største problemet med slik billigfilm er riper! blir betydelig mange av dem!

har selv slik Cd-cardic film.. men vuderer og bytte selvom resultatet mitt ble 99.8%perfekt..

blir ripete med tida.. det er ikke noe pent..

også "fader" filmen av sola med tiden og

6344527[/snapback]

det er en cd-cardic jeg har kjøpt....men, vi får vel hva vi betaler for :whistle:

Lenke til kommentar
Oki, det ser jo ganske greit ut på siden, men når vi kommer til bakruta da?

og hvor store "flater" solfilm er det i pakka, forskjellige størelser kanskje?

6363057[/snapback]

Bakruta blir et problem ja, i hvert fall på min bil der den buer litt.

Jeg kjøpte to pakker. En 76x205 og en 50x150....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...