Gå til innhold

Hjelp ønskes til oppgraderings pakke med AM2

Anbefalte innlegg

hei folkens jeg ønsker meg et skikkeligt billigt og BRA(veldigt bra!) oppgraderings sett. har alt annet utenom minne,prossesor,skjermkort,hovedkort. kan dere finne en skikkelig bra oppgraderings pakke til meg for ca 7000-8000kr.(vil helst ikke ha asus eller Aopen komponenter i pc`en!)

takker for hjelpen GOD SOMMER. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første skisse til komponenter:

Skjemkort: geforce 7900GT ca 2400kr eller Radeon X1900GT ca 2400kr

Hovedkort: Ett eller annet med sokkel AM2 ca 700-1200kr

Ram: 2GiB Geil DDR2-667 CL4 ca 1600kr

Prosessor: Ett eller annet med sokkel AM2 og dobbel kjerne. F.eks Athlon64 X2 4000+ til ca 2700kr eller hvis du venter til etter priskuttet 24. juli: ca 1600kr.

Lenke til kommentar

Ok, jeg så ikke det før nå, men rundt september/oktober kan det hende prisene har stabilisert seg på litt lavere nivå. Kanskje man får DDR2-800 CL5 til rundt 1500kr, og den laveste modellen av Nvidias nye G80 skjermkort til under 3000kr. Det bør også ha blitt en del større utvalg i hovedkort og priser på kanskje 800kr for gode kort med brikkesettet nvidia 570 Ultra.

Men hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg styrt unna Athlon64 X2 4200+ siden den vil gjøre at DDR2-minnet underklokkes litt. 3800+, 4000+, 4600+ og 4800+ har ikke denne ulempen. 4200+, 4400+ og 5000+ har denne ulempen.

Lenke til kommentar

OK, men dataen skal brukes til ps,3d og spill. Takker for hjelpen Simen1 veldig hjelpsom. kanskje du kan hjelpe meg med å sette sammen delene i en handlekurv i september/oktoberr så kjøper jeg det ;) hehe GREAT THANKS TO YOU :love:

Endret av enterZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...