taleg Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg sitter her med et A8N32-SLI Deluxe hovedkort og alt fungerer fint så lenge jeg ikke slår på sataraid funksjonen i bios.. Eller rettere sagt det fungerer bra helt til jeg installerer printer driverene (en hp psc 1215 printer).. Da får jeg blå skjerm.. hvis jeg så går å disabler sataraid i bios så fungerer alt som det skal.. Det rare er at hvis jeg ikke installerer printer driverne så får jeg heller ikke blåskjerm, selv med sataraid enablet. Jeg regner med at det er en eller annen konflikt mellom driverene til sataraid og til printeren... Er det noen der ute som har lignende opplevelser og har en eventuell løsning, for jeg vil gjerne kjøre raid på maskinen og bruke den printeren.. (dvs pga jeg ikke har råd akkurat nå til å kjøpe ny) HJELP... Lenke til kommentar
Patz Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Prøvd å bruke de innebygde windows-driverne istedetfor HP sine? Lenke til kommentar
taleg Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Hvis jeg gjør det så funker ikke scanner delen av printeren.. det er en sånn alt i en sak.. og jeg trenger den scanneren mer enn jeg trenger printeren.. Jeg har begynt å lure på om ikke driverne til hp printeren heter det samme som driverne til sataraidet.. det vil forklare hvorfor de fungerer hver for seg.. men ikke sammen.. de legger seg jo i system32 folderen alt sammen, ihvertfall sys og ini filene og hvis noen av de har samme navn ja så.. lurer på hvordan jeg kan finne ut av det ? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 send mail til asus, får kansje hjelp til det. Lenke til kommentar
ck2069 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 HP sine skrivere har noe som kalles for UPnP (Universal Plug And Play) ihvertfall de fleste nyere av disse... Prøv å aktivere denne funksjonen i Windows og se om det hjelper... (ikke sikkert det gjør det) Forutsetter Win XP / Win x64 (hp er utrolig trege til å lage drivere for 64bit system) Kontrollpanel -> Legg til/fjern programmer -> Legg til/ fjern windows-komponenter Under nettverkstjenester finnes noe som heter Universal Plug and Play, kryss av for å instalere... Skulle ikke dette hjelpe må du jo spørre deg selv om du bruker SATARAID... om ikke så er det jo ikke noe grunn til å ha det aktivert... Prøv også å laste ned nyeste bios til ditt hovedkort og flash den... Lenke til kommentar
taleg Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Skal prøve å aktivisere uP&p for å se om det hjelper.. og bios er allerede flashet til nyeste utgave.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå