Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp nettverk med mediaspiller og stereo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, annet enn på begynnelsen. Her er situasjonen :p :

Datarom

Her har jeg en kraftig spillpc som brukes til alt for lite. Bestående av 3,6 ghz pentium, XFX 7800 GTX i SLI og 2 gb ram for å nevne noe. Brukes mye til spilling, men skulle gjerne fått utnyttet den bedre.

Stue

Her har vi nettop fått splitter ny Panasonic 32" Lcd-tv og DVD-spiller m/harddisk. Dette funker veldig bra, men skulle gjerne fått sett mer bilder, filmer andre ting fra pcen uten å måtte brenne det på dvd. Derfor tenkte vi å kjøpe oss en D-link mediaspiller. Blir nok å koble den til routern kablet, ikke trådløst, for å sikre kvalitet og bli kvitt eventuell ustabilitet. Vil dette være det beste alternativet med tanke på funksjonalitet og hva som kan spilles av? (ustøttede formater ol.)

Et annet alternativ hadde vært å trekke en HDMI-kabel fra datarommet til stua og sette på et DVI-adapter (det er bare HDMI-inngang på tv). Vil lyd overføres når man har dette adapteret, eller vil bare video komme til stua, noe som da vil føre til at vi må trekke en lydkabel også?

Er ikke helt sikker på hvordan dette skal utføres. Men det er litt av grunnen til at jeg søker alle de smarte folka som er her på forumet

Stue 2

Nede har vi en til stue. Den forrige er mer en loftstue. Her har vi et skikkelig stereoanlegg med masse innganger av alle sorter ( ikke min sterke side :p ) Problemet er at mamma og pappa ikke spiller så mye cd-er og slikt, og kunne ønsket at jeg spilte litt musikk som jeg laster ned. Da vil det billigste være å trekke lydkabel av en eller annen sort hit. ( De er ikke veldig lydkresne vesner ) For at jeg skal kunne sitte og spille Battlefield og samtidig høre noe, og at de slipper å høre skytelyder og Ole-Ivars, bør jeg nok anskaffe meg et til lydkort.

Har Media Center 11 fullversjon på pcen. Dette skal visstnok være utmerket til å spille av lyd til flere soner, har jeg hørt. Ikke helt sikker på det, men mener på det. Noen som vet, og som kan forklare hvordan dette fungerer? Gjerne anbefal lydkort og programmer deretter.

Slutt

Det var det. Er det noen som har forslag til hvordan jeg skal gjøre dette. Alle tips mottas med glede

Har forresten ikke router/switch. Gjerne gi anbefaling. Har god peilig selv, men folket vet best.

Se vedlegg for en grafisk oppstilling. Lekte meg litt med office Visio i dag. :p

post-71715-1150397121_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...