Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen bugger i applikasjoner og går tregt

Anbefalte innlegg

Specs:

- Pentium 4 CPU 2.00GHz Northwood Processor/512kb Cache

- MSI 865PE Neo2-P (P=Prescott ready?) Mainboard

- 2x1024Mb RAM, TwinMos PC3200 (de som var på tilbud på komplett for litt siden)

- 250Gb SATA Western Digital HDD/16Mb Cache

- MSI GeForce FX 5950 Ultra 256Mb Graphics Card

- Gb LAN (integrert i HK)

- Integrert lydkort

- Kjører Windows XP Pro med Service Pack 2 som de fleste

- Har Ad-Aware og F-Secure Antivirus og skanner som bare det...

- Telenor 1024/1024 Bredbånd (ikke så bra)

Ting jeg har gjort nylig:

- Formatert PC'en og installert Windows på ny

- Den nevnte RAM'en er ny

- Den nevnte HDD'en er ny

- Alle drivere skal være riktige men om dere råder meg til å dobbeltsjekke så gjør jeg nok det :)

Problemet:

- Generelt sett så går PC'en mye tregere enn forventet etter en slik oppgradering fra IDE til SATA og fra 512 dårlige RAM til 2048 gode RAM (eksempelvis er MSN tregere enn det var før og surfing og sånt er også tregt)

- Da jeg spiller (f.eks ett enkelt spill som Age of Empires 2), så hender det av og til med jevne mellomrom at jeg hopper ut av spillet, akkurat som om computeren trykker CTRL+ESC for meg. Spillet/programmet avsluttes ikke men det er da veldig irriterende i lengden når jeg spiller eller når jeg skriver sånn som jeg gjør nå..

Om noen har en løsning på problemet mitt, forslag til andre rimelige oppgraderinger jeg lett kan gjøre eller om det trengs mer opplysninger er det bare å si ifra her så svarer jeg så fort jeg kan. All hjelp blir satt pris på!

Edit: Oppstarten er også uvanlig treg!

Endret av _Feroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den "urgamle" prosessoren kosta meg 2300 da jeg kjøpte den :D jeg vet at den ikke er noe tess ennå men jeg vet også at det ikke skal gå så tregt som det gjør nå. Men jeg så at jeg ikke hadde nyeste Direct X inne og skal kjøre Registry Cleaner nå for å se om det har noen effekt. Bytter nok ut prosessoren hvis jeg ser et bra tilbud ja. Noen forslag?

Edit: Jeg husker en tid da dette forumet var som ett leksikon, du fikk svar på så å si alt du lurte på med en gang, jeg antar at tiden jeg snakker om er over og at forumet kanskje har dovnet litt hen med årene? Eller er det kanskje litt naivt av meg å tro at jeg kan legge ut dette kl. ni på en torsdag og tro at svarene hagler inn på tosifret vis når noen få timer er gått? Jeg vil helst ikkje kjøpe ny prosessor med det første hvis det ikke er helt nødvendig og ønsker flere tips til hva om kan gjøres. Kan det være at RAM'en ikke er så veldig kompatibel med HK'et?

Endret av _Feroz
Lenke til kommentar

Takk for svar! Men om jeg skulle gå for den oppgraderingen mått jeg kjøpt meg PCI-E skjermkort og sånt... da blir det for mye utlegg for en stakkarslig student som meg :) men nå har jo selve PC'en begynt å ta tak i sakene. Overklokker seg selv og greier... Merkelig maskin det her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...