Gå til innhold

Tråden for og om vg-lista topp 20

Aalton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det paradoksale er at årets VG-listakonsert er en av årets desidert beste konserter i Norge.

Noen meget kompetente artister:

- Satyricon

- DumDum Boys

- Ralph Myerz

- Mira Craig

- Seigmen

- Timbuktu

- Lordi

- Snook

+ en rekke jeg ikke bryr meg like mye om.

Lenke til kommentar
Der råder derimot harryfaktoren.

6317109[/snapback]

Bruce Springsteen - Harry?

Mark Knopfler - Harry?

AC/DC - Harry?

Lordi, Madrugada, Satyricon, Pink, Johnny Cash, Pearl Jam, Neil Young, Red Hot Chillipeppers, Katie Melhua - Alle harry?

Av ren nysgjerrighet... hva er ikke harry for deg siden nesten alt i fra svenske danseband til black metal ligger på den lista der?

Jeg syntes nå Albumlista er en bedre målestokk å gå ut ifra enn Topp 20. Som tidligere nevnt ligger det for det meste døgnfluer på den. Eine Lama in Yokohama, Schnappi, Crazy Frog og alt annet som av en eller annen uforklarlig grunn er mestselgende. At det selges i store monn betyr ikke dernest at det er bra musikk. Hvor mange drar fram Crazy Frog et par år etterpå, i motsetning til f.eks Born In The USA med "The Boss" f.eks?

Lenke til kommentar

Bruce er harry. Too Far Gone er harry. Mark Knopfler er harry. Idol er harry. Melodi Grand Prix junior er harry og fjortis. Lordi er harry. Lasse Stefanz er harry. Mari Boine er harry. Dixie Chicks er harry. Pearl Jam er harry. AC/DC er litt harry. Malin er faen meg harry. Neil Young er harry. Melodi Grand Prix for voksne er harry. Helene Bøksle er harry.

Ca 15 av 40 er skandaløst høyt tall :p

Lenke til kommentar

vg-lista topp 20 er litt morsom. Remixer av tidligere vg-lista låter kommer i ett sett og inntar listen igjen. Slik har det vært siden 1958.....hadde lite å gjøre så jeg gikk gjennom hele listen fra '58 og til i dag. Utrolig hvor mange sanger som man tror er nye hits, bare er danceversjon av gamle schlægers :)

Lenke til kommentar

Sitter å ser på det showet på Rådhusplassen no, og det er forferdelig tragisk. Norge produserer latterlig masse dårlig musikk, og dei driter seg berre ut. Playback er vel kanskje noke ein må godta, når det er gratis show og så mange artister på kort tid. Men singback? Flaut!

Men misforstå meg rett, er ikkje noke eg har venta heile dagen på å få sett :D

Lenke til kommentar

Topp20 er stort sett laget for mennesker som ikke har funnet ut den fantastiske verden med god musikk enda. Hørte på Topp20-sanger da jeg var 12-13 år, men jeg tror mange kommer over det og blir mer bevisste på de liker av musikk etterhvert. Jeg tviler sterkt på at dere likte/hørte på den musikken dere hører på nå når dere var så gamle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...