Gå til innhold

Tråden for og om vg-lista topp 20

Aalton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel slik at Basshunter faktisk har gitt ut litt mer seriøs musikk enn Boten Anna. Om det er bra musikk skal jeg ikke uttale meg om, siden jeg ikke har hørt gjennom.

03546. BassHunter - [The Bassmachine #01] The Bassmachine [2:24]

03547. BassHunter - [The Bassmachine #02] The big show [5:38]

03548. BassHunter - [The Bassmachine #03] The true sound [5:25]

03549. BassHunter - [The Bassmachine #04] Train station [5:49]

03550. BassHunter - [The Bassmachine #05] Contact by bass [3:09]

03551. BassHunter - [The Bassmachine #06] Syndrome de abstenencia [6:35]

03552. BassHunter - [The Bassmachine #07] The warpzone [5:17]

03553. BassHunter - [The Bassmachine #08] Bass worker [6:16]

03554. BassHunter - [The Bassmachine #09] Transformation bass [5:03]

03555. BassHunter - [The Bassmachine #10] Festfolk [4:34]

Lenke til kommentar

Eg synest Med på alt og Grandiosa er tullesanger som ikkje har noko å gjere på ei musikkliste, men det er meg. At russen tok Boten Anna som sin offisielle sang imponerer meg ikkje stort, har framleis til gode å høyre musikk eg synest er god i frå russebil. Har du den riktige beaten så kan fort sanger som Boten Anna bli verdskjent, ta for eksempel Dragostea Din Tei, partymusikk som massane liker, men som eg ikkje hadde satt på om det var den siste låta i universet. :)

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Alle låter som blir gitt ut over såpass store medier som det her er tale om i forbindelse med VG-lista, har gått gjennom en prosess der noen med mer eller mindre peiling på hva massene vil ha eller hva som er appellerende til mange folk har gitt sitt samtykke eller motsatt. Om det er bra er en smakssak, men mesteparten av musikken på VG-lista er nesten utelukkende lagd for å selge (eller har potensialet til det og dermed blitt promotert heftig av millionselskapene). Poenget er at noen med erfaring og kapital antakelig syns denne musikken, "tull" eller ikke, er god nok for massene og dermed en potensiell pengemaskin.

Lenke til kommentar
Nå har jeg vel ikke akkurat sagt noe annet enn at det er en liste over de sangene som er mest populære innen sin målgruppe, dog er den vel faktisk også bassert på radio listene til de forskjellige radio-kanalene om jeg ikke tar feil?

6315497[/snapback]

Er det det? Jeg trodde det var påvirket av hvordan folk stemte dem fram på chatteprogram. My Mistake =)

Men Axel Frog lå på VG-Lista, sant? Vil det si at den var blandt de mest spilte sangene på norsk radio?

Lenke til kommentar
Eg synest Med på alt og Grandiosa er tullesanger som ikkje har noko å gjere på ei musikkliste, men det er meg. At russen tok Boten Anna som sin offisielle sang imponerer meg ikkje stort, har framleis til gode å høyre musikk eg synest er god i frå russebil. Har du den riktige beaten så kan fort sanger som Boten Anna bli verdskjent, ta for eksempel Dragostea Din Tei, partymusikk som massane liker, men som eg ikkje hadde satt på om det var den siste låta i universet. :)

6315597[/snapback]

DJ Jean-The Launch-Russ99

Den sangen er faktisk bra! :!:

Om VG listen så syntes jeg den var mer spenstig for 5+ år siden.

Om det er jeg som har bare blitt eldre eller om musikk har blitt dårligere skal være usagt! :innocent:

Lenke til kommentar
Hvordan plasserer de sanger på listen nå om dagen da?

6316015[/snapback]

- Norges offisielle hitliste er basert på siste ukes salg hos ca. 100 musikkforhandlere over hele landet.

- Grunnlagsdata innhentet i samarbeid med Nielsen Soundscan International.

- Copyright: VG/GGF. Utarbeidet av GGF for VG og NRK.

- Musikken er gjengitt med tillatelse fra TONO/NCB.

- Uautorisert kopiering er ulovlig. Musikken er lisensiert av FONO/IFPI.

- Enhver viderekopiering er forbudt i henhold til Åndsverksloven §45.

- All lyd er tilrettelagt av Arphiola.

- Disse har laget arkivet

- Tilrettelagt av Aptoma AS

Det må være singelsalget med tanke på at han her og denne har kommet på topp.

Men når det kun er singelsalget som blir målt, er det da riktig å si at det er landets mest populære musikk? Det er vel kun et fåtall fjortiser med lite penger som kjøper singler istedetfor album.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

LOL, jeg lot meg lure av

Suksessen vil ingen enda ta! 13 år etter utgivelsen ligger «Tir n'a noir» på VGs singelliste. Og det til tross for at den aldri har vært utgitt på singel.

og

«Tir n'a noir» opplever en ny vår og er blant Norges mest populære nedlastbare låter. Og da var det kanskje på tide da, å få gitt den ut i singelformat.

Sånn går det når man ikke gjør ordentlig forarbeid for å ha belegg for sine påstander :cry:

Men hovedpoenget her er vel at Vamp dukka opp på hitlista før singelslippet, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...