Aalton Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 VG-Lista Topp 20, Dette er en tråd som omhandler vg-listen, jeg vil poste de forsskjellige ukene fortløpende. Her kan du diskutere alt som har med dette emnet å gjøre. VG-Liste turnèen: Stavanger 28. Juni Tromsø 5. juli Trondheim 12. juli Kristiansand 19. juli Bergen 26. juli UKE 24 1. Aleksander Denstad - A Little Too Perfect 2. Mary J. Blige - One 3. Ravi - åss to i Osjlo 4. Gnarls Barkley - Crazy 5. Shakira feat. Wyclef Jean - Hips Don't Lie 6. Marit Larsen - Under The Surface 7. Grandiosa - Respekt for Grandiosa 8. Basshunter - Boten Anna 9. Red Hot Chili Peppers - Dani California 10. Rihanna - SOS 11. Elvira Nikolaisen - Egypt Song 12. Keane - Is It Any Wonder%3F 13. Vamp - Tir n'a noir 14. Juanes- La Camisa Negra 15. Pink - Stupid Girls 16. Bob Sinclair feat. Gary Pine - Love Generation 17. Svein Krogstad ft. Tom Brudvik - Med på alt 18. The Pussycat Dolls - Beep 19. Nelly Furtado - Maneater 20. Minor Majority - Supergirl Dette var listen for uke 24, la oss diskutere denne ukens liste Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg har absolutt null forhold til VG-lista. Den er altfor dominert av hva fjortiser kjøper og laster ned (nå med et stjerneeksempel på toppen av lista). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Noe som er veldig morsomt er at Vamps "Tir n'a Noir" ligger på 13. plass. Det er 13 år siden den kom ut med albumet "God Morgen, Søster" Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) digger The Pussycat Dolls - Beep, irriterer meg over at idollåta ligger på første plass glemte bob sinclair digget han i mange år Endret 15. juni 2006 av Rakib Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Vamp - Tir n'a noir Red Hot Chili Peppers - Dani California Einaste to låtane eg kan frivillig sette på, VG-lista Topp 20 interesserer meg veldig lite, kva single som selger best i Norge bryr meg ikkje spesielt. I alle fall ikkje når musikken er så milevis langt vekke frå min smak. Har ikkje høyrt alt på lista, men trur ikkje det er stort å hente. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 digger The Pussycat Dolls - Beep, irriterer meg over at idollåta ligger på første plass 6315139[/snapback] Den låta er noe av det kjedeligste og mest platte jeg har hørt. Det var vel ikke noe annet å regne med enn at den skulle bli dumpa på førsteplass, med all PR-en Idol har fått. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Når det ligger minst tre totalt useriøse låter (Svein Krogstad, Basshunters og Grandiosa) på listen samtidig, sier det mer enn nok om nivået. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hva definerer "seriøst" for deg? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg må selv si at bob sinclair sin nyeste er meget bra, mye bedre en den forrige en velfortjent plassering på listen Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg orker ikke følge med VG-Lista. Hvis jeg ikke husker feil, lå Axel Frog på VG-lista, noe som taler for seg selv. Nå hender det riktignok at noen lysglimt sniker seg inn. Red Hot Chili Peppers, Keane og Minor Majority bla.a. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 VG-lista er til for de som er for late til å kunne finne seg musikk selv (som å gå og leite i plateforretninger, aktivt søke etter musikk man har hørt på fest, tv, radio e.l. som man syns var bra, leite på Internett, delta i diskusjon osv). Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hva definerer "seriøst" for deg? 6315216[/snapback] De tre sangene jeg nevnte er tullesanger som kun er til for å skape oppmerksomhet rundt artisten/utgiveren. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Vg-lista er jo den listen som innholder sangene som er mest populère hver uke, basshunter er jo en klar sang for denen listen, tullesang er å ta litt hardt i. Grandiosa sangen har vel seriøst ingenting å gjøre på vg-lista, dette er en reklame som fort ble en landeplage, men det er ikke en hel sang. Støtter P4 i å ikke legge til under spillelistene sine Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 tullesang er å ta litt hardt i. 6315362[/snapback] Det er en EJay-låt fra noen svenske nerder som synger om sitt forhold til CS-bot'ene sine. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Låta er faktisk lagd med FL Studio. Og den funka greit nok som danselåt for russen, så hva er problemet? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Vg-lista er jo den listen som innholder sangene som er mest populère hver uke 6315362[/snapback] ...mest populære innen sin målgruppe, fjortisjenter og rusbrus. Mennesker som virkelig er musikkinteresserte, bryr seg fint lite i VG-Lista. Det er ikke de som sitter på Svisj og andre lignende programmer og stemmer med mobilen sin. Det er ikke de som laster ned ringetoner av Axel Frog på mobilen sin fra Inpoc. Hadde alle i Norge bestemt utfallet, alle fra 4-100 år, så ville listen endres radikalt. Folk bør forresten gi blaffen i VG, og gå over til Aftenposten (til nøds Dagbladet), da VG kun er en avis for de som vil lese overskriftene (Med forbehold om kvasse utsagn ) Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Det eneste problematiske jeg med å legge godvilja til kan se ved VG-lista, er at fokusen på god musikk blir neglisjert og rettet mot image, reklame, pengesterke markedsføringsfirmaer og plateselskaper. Men dette er tross alt ikke et problem for virkelig gode musikere som arbeider i skyggesiden av VG-lista og i undergrunnen (det har det heller aldri vært, for hvis den kommersielle musikkverdenen skulle ha slukt hele kaka, ville det ha blitt gjort for lenge siden). Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Nå har jeg vel ikke akkurat sagt noe annet enn at det er en liste over de sangene som er mest populære innen sin målgruppe, dog er den vel faktisk også bassert på radio listene til de forskjellige radio-kanalene om jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Alle har hver sin mening! 6315503[/snapback] Men det er lov til å diskutere og gjerne ha gode begrunnelser for sine standpunkter også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå