Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

syk men har muntlig

Anbefalte innlegg

skal egentlig ha muntlig eksamen i morgen men så har det seg slik at jeg føler meg veldig dårlig. Har veldig vondt i hodet/magen og føler meg ganske slapp i kroppen. Har prøvd med en smertestillende men det hjalp ikke noe særlig.

Hvs gjør jeg?..Man må vell ha lege erklæring hvis man ikke møter opp men får jeg det hvis jeg går til legen utenatt han ser noe spesielt galt...er jo ikke alltid så lett og se grunnen til at man har vodnt i hodet/magen.

Så hva gjør jeg?..orker ikke å øve noe nå heller-- :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har noe som heter prøveangst.

Det er ikke noe galt med deg, det er bare psykisk.

6315052[/snapback]

Har hatt muntlig eksamen greie før da så vet hvordan det funker, og det gikk veldig bra faktisk.

Lenke til kommentar

Legg deg tili, æt en aspirin, sov godt.

Og hvis du ikke er noe serlig bedre i morgen, sier du bare til sensor at du er dårlig, og er litt redusert...

Men du kan jo ta deg en tur til legen... Men er det ikke noe ventetid på det?

Sisst jeg skulle til legen måtte jeg vente tre dager på å få møte han...

Lenke til kommentar

Jeg var også syk når jeg hadde muntlig.. Dro til legen også sjekket han meg, hadde vist akutt halsinfeksjon eller no sånt.. Hadde legemelding.. Men snakket med lærern så han sa at jeg skulle prøve, vis det gikk dårlig så skulle jeg "bruke" legemeldingen min!

Vis du ikke møter opp på eksamen, får du først stryk.. også får du ikke generellstudiekompentanse, også sliter du med å komme inn på skolen etter på :/ du må nemlig ta opp eksamen til høsten..

Vis du er så syk, gå til legen.. sier han ingen ting, snakk med faglærern..

Lenke til kommentar

Psyken har mykje å seie, men det er ingen som kan nekte deg i å være sjuk dersom så er tilfelle. Veit ikkje når du har eksamen eller når legeerklæringen må være på plass, men ser ikkje kvifor du ikkje skulle få ein når du er sjuk.

Dersom du har tid i morgon anbefaler eg også å ta ein paracet og to, ein lang dusj og få i deg både mat og væske. Har sjølv opplevd stor forskjell med denne metoden ved feber og hovudverk.

Lenke til kommentar

Regeln er enkel, for å bli fritatt på eksamen må du ha legeerklæring.. Uansett om du holder på å dø:p Du må ha det, sånn er reglene..

Men enig at det kan være pysken, ta deg en tur til legen.. da finner du svar på alt.. er legen snill så gir han deg kanskje en legeerklæring vis du ikke føler deg bra, selvom de ikke finner noe =)

Lenke til kommentar
Nå aner jeg ikke hvilken eksamen du har, men har hørt noe sånt som at eksamen du må opp i hvis du har lege erklæring elns. er mye verre enn den du skal ha i morgen...

6315429[/snapback]

Kva skulle grunnen til dette være? Skal du bli straffa for å være sjuk på eksamensdagen?

Lenke til kommentar

muntlig eksamen 10. trinn. ifølge en lærer så slipper du ny muntlig eksamen hvis man har lege erklæring men er bare det at hvis jeg drar/ringer til legen i morgen tidlig så kan det ta flere timer før jeg eventuelt får legetime og hvis jeg da ikke får lege erklæring så sliter jeg ganske mye..

Lenke til kommentar

Er det 10klasse vi snakker om?

Da er det null stress da, 10 klasse eksamen er en prøve eksamen..

Teller null og niks..

Dette burde da læreren din sagt fra om, vis du har legemelding eller "bevis" på at du er syk så slipper du eksamen, enkelt å greit..

Er noe annet vis det er videregående skole som trudde det var ;D

Lenke til kommentar
jeg har hatt den ja, fikk 5 og er fornøyd :thumbup:

6319748[/snapback]

Grattis =) Det er noe med eksamen som gjør folk "syke".. Tror kanskje det er ordet EKSAMEN som gjør det:p Men nå som saken er "oppklart" så må jeg vell si bra jobbet =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...