Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Bygge takutspring/takoverbygg fra vegg

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bygge noe med tak over, kall det gjerne en bod. Men i første rekke tenkte jeg bare noe med tak over. Så kan jeg jo evt. lukke inn en del av den for å kunne låse inn gressklipper og sykler.

Først av alt. Hvordan er reglementet på sånt? Jeg vet at man fritt kan sette opp sånt hvis det er frittstående fra huset, ikke for stort samt en viss avstand fra huset. Jeg bor i et rekkehus på enden og hadde tenkt å ha dette på endeveggen, slik at ingen av naboene i rekke vil i det hele tatt se det. Men det må nesten være inntil veggen. Må jeg søke eller noe sånt for slike ting?

Har sendt en del som selger byggesett boder, men det er som regel frittstående. Det nærmeste det jeg er ute etter er hvis man her ser på side 23, 24 og 26 er det noe slikt.

http://www.monter.no/Hagemilj%C3%B8_zPzmY.pdf.file

Noen andre som selger noe liknende?

Byggesettet er sikkert mye dyrere, men ellers vet jeg jo ikke helt hva jeg trenger da.

En annen ting er hva skal jeg ha på bakken. I dag er det blomsterbed langs med veggen og ellers noe heller og gress. I bakken er det noe dårlig drenering mot veggen, så ideelt sett så kunne alt dette forbedre den situasjonen også.

Setter pris på kommentarer og tips til dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...