Jørnan Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 har sett litt i prisguiden nå og fikk nesten sjokk. Et 512 MB MMC kort koster 203 kroner billigst, mens et likt kort på 1024 MB koster 200 kroner! Det syns jeg ikke gir stor mening. Prisforskjellene på 256 MB og 512 MB Memory Stick PRO Duo minnekortene er også syke. bare noen kroner i forskjell... 128 mB MMC er dyrere enn 256 MB og 16 MB koster nesten like mye som 1 GB. Skiller bare 36 kroner... Hvorfor er disse prisene så rare? Jeg kan da ikke ofrstå at noen kjøper et 512 MB minnekort hvis et på 1 GB er billigere osv. Det kan da umulig stemme, disse prisene? Og sammenliknet med MS PRO Duo er MMS mye billigere. Enorm prisforskjell. Men s man må ut med ca 900 kroner for 4 GB SD kort koster det nærmere 1500 kroner hvis typen er MS PRO Duo... Hvordan kan prismarkedet bli slik? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) MS Pro Duo er Sony's format, som gjerne tar en gooood del mer for varene.. Jess, mye forskjellige priser rundt om kring, men jeg har ikke sett at 1 GB er billigere enn 512 når det gjelder samme korttype? Hvor har du funnet dette? EDIT: Heh, så det på komplett.no faktisk. Men det er forskjellige produsenter, med forskjellige kvaliteter. Derfor er det vel en del prisforskjell. Endret 15. juni 2006 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Alt står i prisguiden At samme forhandler selger like minnekorttyper til slik prisforskjeller er jo veldig rart også. MS PRO Duo kortene hadde Sony monopol på i en periode, så da kan jeg forstå at prisene var høye, men nå produserer jo SanDisk mange av dem også. SE har faktisk valgt Sandisk fremfor Sony som produsent av minnekortene til mobiltelefonene sine... Det gir iallefall ikke mening Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Men nå er det bare Sony som bruker de minnekortene, har ikke sett noen andre produsenter benytte seg av de kortene. Men muligens de prisene har med volum å gjøre, siden man produserer så mange fler 1gb eller at de har stort lager av 1gb som de må bli kvitt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå