Gå til innhold

synkronisere pci e med cpu frekvens?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, la pci-e stå på 100, hvis ikke risikerer du at skjermkortet klikker, det var hovedproblemet i "gamle dager" før PCI og AGP lås. I verste fall drar den med seg PCi bussen oppover, og da kan i grunn alt som er tilkoblet PCI bussen (nettverkskort, lydkort, diskkontrollere) ryke.

Det lureste er å klokke seg oppover, teste, klokke, teste, klokke til testingen feiler, og så klokke ned til det siste den kjørte stabilt på.

Det kan være ett par grader å hente på god kjølepasta, og en tube Arctic Siver 5 varer såpass lenge at det er en billig investering. Hvis du derimot ikke påfører pastaen riktig, blir varmeoverføringen dårligere.

Lenke til kommentar

Men er det normalt at en x2 3800+ blir usatbil(pc alår seg av ved 100% load over en periode)ved 2,3ghz? Temperaturen går ikke over 52 grader(speed fan). Og volten og multiplyeren kommer ikke over stock.

Må legge til at jeg har kjempe billig ram. 1300kr for 2gb

Endret av åousky
Lenke til kommentar
Men er det normalt at en x2 3800+ blir usatbil(pc alår seg av ved 100% load over en periode)ved 2,3ghz? Temperaturen går ikke over 52 grader(speed fan). Og volten og multiplyeren kommer ikke over stock.

Må legge til at jeg har kjempe billig ram. 1300kr for 2gb

6359299[/snapback]

Synes ikke det høres normalt ut nei.. :no: kan nok være at det er rammen din som stopper opp :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har pcmark04 og der kan man jo teste gennerell ytelse ved for eksempel page rendering og grafikk ytelsen kan jeg vel sjekke i 3dmark03 som jeg også har(vil ikke proppe maskinen full av alle nye programmer(men gjør det viss det er nødvendig))

legger til: Har overklokket til 2.4 nå. men minne bredden er jo på 200mhz(pc3200) nå for jeg har overklokket cpuen. så minnebredden ved 2.25 ghz må jo ha vært 225mhz og dermed større minnebredde.

Endret av åousky
Lenke til kommentar
Jeg har pcmark04 og der kan man jo teste gennerell ytelse ved for eksempel page rendering og grafikk ytelsen kan jeg vel sjekke i 3dmark03 som jeg også har(vil ikke proppe maskinen full av alle nye programmer(men gjør det viss det er nødvendig))

legger til: Har overklokket til 2.4 nå. men minne bredden er jo på 200mhz(pc3200) nå for jeg har overklokket cpuen. så minnebredden ved 2.25 ghz må jo ha vært 225mhz og dermed større minnebredde.

6360061[/snapback]

kjør test så får du se :D

edit: everest er et fint prog. også, der kan du kjøre tester og samtidig få info om hardwaren din, overklokking, cpu, ram osv...

Endret av amdme
Lenke til kommentar

Scoren i 3dmark03 har gått ned med 2000 poeng! selvom jeg bruker samme oppsett som før, men etter overklokkingen har scorene gått kraftig ned. Minne bredden på rammen har gått opp med 400 mb/s(sciencemark) og cpu er 230 mhz over stock. hva skyldes dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...