stig inge Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Jeg fikk nytt hovedkortt nettopp...så monterte jeg det men nå starter ikke pc en. Det kommer ikke noe bilde i det hele tatt. jeg har prøvd me ett annet skjemkort, annen ram. Og et annent problem er at hdd`n starter ikke oppp når jeg har i IDE kabelen men når jeg tar den ut hører jeg at den starter opp...samme med cd rom desperat etter hjelp!!!! Endret 16. juni 2006 av stig inge Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Man må som regel formatere harddisken når man setter i nytt HK. At HD ikke starter opp var jo litt rart. Er det mulig å sette den feil vei? Altså fysisk mulig? Lenke til kommentar
stig inge Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 kan jo ikje formatera hdd når eg ikje har bilde Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg fikk nytt hovedkortt nettopp...så monterte jeg det men nå starter ikke pc en. Det kommer ikke noe bilde i det hele tatt. jeg har prøvd me ett annet skjemkort, annen ram. Og et annent problem er at hdd`n starter ikke oppp når jeg har i IDE kabelen men når jeg tar den ut hører jeg at den starter opp...samme med cd rom er alle komponenter nye ? hovedkort model/type ? får du PIPPPP ved oppstart av PC ? tror du burde koble ut alle enheter fra hovedkortet og prøve bare hovedkort og RAM i første omgang (eliminere feil). hvis du bruker en IDE kanal, så sjekk om CD og HD er satt til master/slave. har du FD så sjekk også om den er riktig koblet (strøm)..... Lenke til kommentar
stig inge Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Nei det kommer ikke noe piiiiiip under oppstart. alle komponenter er nye mn jeg vet at di virker(har bruk di før jeg skiftet hk) Pc en "fungerte" før jeg byttet hovedkort, eller den startet værtfalll opp. Hovedkort: asus k8n-e deluxe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå