ponnihest Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hei! Hva er de magiske knappene for å få lagmasken i samme laget som et annet lag? Det lurer jeg på. Når jeg vil opprette lagmaske på et annet, kommer det bare som et eget (se skjermdump). Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 For å lage en maske, marker layeret i layer-verktøyboksen, og trykk på knappen med grå firkant med hvit sirkel inni. Eventuelt gå i menyen: Layer->Layer Mask->Reveal All Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Det går ja, men jeg vil trykke på rundingen til høyre, slik at jeg kan f. eks. lage en direkte curves-maske på et lag... Funker på jobb. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Det går ja, men jeg vil trykke på rundingen til høyre, slik at jeg kan f. eks. lage en direkte curves-maske på et lag... Funker på jobb. 6314719[/snapback] Vet ikke om dette funker men prøv å ha øyet synlig som du har på ditt bilde her. Gå så på Image>merge visible. Da vil den legge sammen de lagene som har øyet synlig. Du kan jo prøve, jeg har ikke tid akk nå. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Lagmasken ble merget vekk... Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Altså, du vil ha curves adjustment layer'et til å virke på bare ett lag? Eller misforstår jeg? Hold inne Alt og trykk på linjen mellom lagene... Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Eller curves-maske.. Er det en vector maske du mener? Gå i menyen: Layer->Vector Mask->Reveal All ..eller trykk på layer mask knappen to ganger.. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Vet ikke hva jeg vil lenger Se på bildet. Når jeg velger levels, vil jeg ikke at det skal bli et tredje lag. Fantaserer jeg? Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Ja. Nei, du kan vel merke de to layerne og lage et "Smart object". Men jeg har ikke prøvd det, og er usikker på hva fordelen med det skal være... Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 bruk levels fra menyen oppe.. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 bruk levels fra menyen oppe.. 6319997[/snapback] Ja, det er det enkleste, men vil ikke det Har mer kontroll med lagmasker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå