Gå til innhold

Hvordan aktivere remote desktop

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal i morgen ta et fly hjem til Haugesund for ferien og vil åpne opp den ene maskinen litt her slik at jeg ikke nødvendigvis trenger å ta altfor mange disker med meg.

OPENSSH og Filezilla server er installert og konfigurert, men remote desktop blir litt vanskeligere. For hastighet og sikkerhet er det aller meste i Windows skrudd av og låst fast med kun tretten services på automatic oppstart.

Jeg har gått til System Properties, Remote, aktivert Remote Dekstop og lagt til en bruker men jeg får feilmelding i det jeg prøver å koble til. (fra en annen maskin på lokalnettet) Får samme resultat med brannmur av og på.

remoterror.PNG

Dette er samme feilmelding jeg får dersom jeg skriver en ubrukt IP og regner med at det derfor ikke er en service på min maskin som svarer på tilkoblingen.

Så mitt spørsmål er: Hvilke services krever remote desktop?

At jeg ikke har rebootet etter at jeg aktiverte RD kan vel ikke ha noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg skal i morgen ta et fly hjem til Haugesund for ferien og vil åpne opp den ene maskinen litt her slik at jeg ikke nødvendigvis trenger å ta altfor mange disker med meg.

OPENSSH og Filezilla server er installert og konfigurert, men remote desktop blir litt vanskeligere. For hastighet og sikkerhet er det aller meste i Windows skrudd av og låst fast med kun tretten services på automatic oppstart.

Jeg har gått til System Properties, Remote, aktivert Remote Dekstop og lagt til en bruker men jeg får feilmelding i det jeg prøver å koble til. (fra en annen maskin på lokalnettet) Får samme resultat med brannmur av og på.

remoterror.PNG

Dette er samme feilmelding jeg får dersom jeg skriver en ubrukt IP og regner med at det derfor ikke er en service på min maskin som svarer på tilkoblingen.

Så mitt spørsmål er: Hvilke services krever remote desktop?

At jeg ikke har rebootet etter at jeg aktiverte RD kan vel ikke ha noe å si?

6314347[/snapback]

kanskje den linker hjelper:

http://www.windowsnetworking.com/j_helmig/wxprmdtp.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...