Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettlesere funker ikke når jeg kjører uTorrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for alle svar, men jeg har likevel ikke funnet ut hva som er problemet.

Virker som om uTorrent blokkerer for resten av internetten min. Kan jeg har gjort noe feil når jeg har åpnet porter?

 

Håper folk kommer med konstruktiv informasjon, for jeg har lyst til å surfe eller spille, selv om jeg laster ned =//

 

Edit: skriveleif

Endret av aespN
Lenke til kommentar

Hvor rask linje har du ? Grunnen til at jeg spør er for å se hvordan hastigheten er i forhold til dine instillinger pr torrent .

 

Og en annen ting er hvordan du har satt opp den totale kapasiteten uTorrent har lov til å bruke av din båndvidde . Denne bør da uansett ikke settes mye høyere en 80% av totalen og om man gjør det så må man finne smertepunktet selv i forhold til dine oppnådde kbps .

 

Med standard oppsett på uTorrent så vil den rett å slett dra linja di ned og derfor bør man sette seg litt inn i hvordan man setter opp programmet .

 

Er du "connectable" ? Altså er portingen din vellykket ?

Lenke til kommentar

Eyy.. det samme skjedde med meg også, fikk sånn siden kan ikke vises :( fikk det før når jeg startet Steam også..

Har 2/2 mbit linje, satte utorrent på 100/100 kb/s ... selvom den ikke gikk i det funket det ikke :(

skiftet til bittornado vips alt funket..

 

Tror det er noe med at noen ganger så klikker pc'en, eller kanskje Microsoft har lagt inn en sperre ;P hehe..

Lenke til kommentar
Eyy.. det samme skjedde med meg også, fikk sånn siden kan ikke vises :( fikk det før når jeg startet Steam også..

Har 2/2 mbit linje, satte utorrent på 100/100 kb/s ... selvom den ikke gikk i det funket det ikke :(

skiftet til bittornado vips alt funket..

 

Tror det er noe med at noen ganger så klikker pc'en, eller kanskje Microsoft har lagt inn en sperre ;P hehe..

6317395[/snapback]

 

Windows XP har en "sperre" for antall outgoing connection attempts (altså ikke antall etablerte, men anntal som holder på å prøve å koble seg opp). Idèen bak det var at dette skulle kunne begrense spredningen av virus og ormer som "eksploderer" utover i tusenvis av connections fra infiserte maskiner. Desverre så fungerer også bittorrent litt på samme måten. Den bruker veldig mange outgoing connections for å finne peers som den kan leeche fra. Om bittorrent programmet ditt ikke begrenses i dette aspektet (eller du fjerner sperren i WinXP), kan altså resultatet være at andre TCP tjenester ikke alltid fungerer rett og slett fordi f.eks. webbrowseren din ikke klarer å etablere en utgående TCP connection (fordi bittorrent har "spist opp" hele kvoten).

 

Fjerning av sperren eller å sette en grense for anntall simultane outgoing connection attempts i en avanset bittorrent klient vil nok fikse problemet.

Patch og forklaring av windows XP begrensningen finner du her:

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1497

 

Obs obs... det er fremdeles lurt å sette et tak for antall totale samtidige TCP connections i bittorrent, siden tregere linjer og/eller lavere kvalitets rutere kan få problemer med å behandle flerfoldige tusen connectiosn samtidig. Hvor grensen bør gå avhenger dog helt av hva utstyr du bruker.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det bare å laste ned, og kjøre patchen så skal alt funke?
Etter at du har kjørt denne patchen, søk opp alle TCPIP.SYS på maskinen din og erstatt de eldste med den som er nyest. Husk også å velge søk i skjulte filer.

Reboot og kjør patchen en gang til for å sjekke at du har fått endret antall "half-open connections" til minst 50, eller den verdien du endret til.

Lenke til kommentar
Men du sa jeg skulle søke opp alle sammen, og bytte ut de elste med de nyeste. Men blir ikke alle filene fornyet når jeg kjører patchen?
Nei, kun den aktive TCPIP.sys som er i bruk og ligger under System- eller System32-mappen blir patchet.

 

I $hf_mig$-mappen ligger informasjon om den "ekte" TCPIP.sys-fila fra sist gjeldene WindowsUpdate og når du rebooter så vil den nye fra patchen sammenlignes mot ulike backup-utgaver og således bli overskrevet av den riktige. Da hjelper det ikke å kjøre patchen når TCPIP.sys-fila blir overskrevet til den riktige så fort du rebooter. Derfor kopier den nye TCPIP.sys-fila fra patchen til alle plasser hvor det ligger en TCPIP.sys-fil.

 

Sjekk også TCPIP.sys-fila etter at du har installert større WindowsUpdates i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...