Armageddon Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Enkelt og greit.. Er på utkikk etter det engelske ordet for fremmedfrykt. Alle forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Fear of aliens... neida... Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Xenofobia eller noe er ikke sikker på hvordan det staves Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 riktig det xenophobia=fremmedhat er det nærme nok? Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 xenophobia = fremmedfrykt (subst. m) xenophobic = fremedfientlig (adj.) Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 selv har jeg aldri hørt ordet xenophobia før, og jeg vil ikke ta sjangsen på at sensoren har hørt det. Håpet på mer enkere ord, eller sammensettelse av ord. "Fear of strangers" blir kanskje for enkelt. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Blir ikkje sensor imponert av mindre kjente engelske ord då? Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 selv har jeg aldri hørt ordet xenophobia før, og jeg vil ikke ta sjangsen på at sensoren har hørt det. Håpet på mer enkere ord, eller sammensettelse av ord. "Fear of strangers" blir kanskje for enkelt. 6314735[/snapback] hørt eller ikke du burde bruke det Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Kan bekrefte at xenophobia er rett, og tilogmed ganske vanlig, go for it! Har virkelig fått hamrett det ordet inn i hodet mitt etter et år med Engelsk, VK1 Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Xenophobia er riktig ja, så jeg ville ikke degradert språket mitt, i frykt for at sensor ikke skal forstå det. Lykke til Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Og X'n uttales som Z forresten. Så du ikke begynner å si EKSENOPHOBIA. Da tar han livet av deg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Xenofobia er ikke noe altfor avansert ord.. jeg tok det ibruk på undomsskolen, hvertfall xenophobia = fremmedfrykt (subst. m)xenophobic = fremedfientlig (adj.) Er du sikker? Det hørtes rart ut at det ikke var "fremmedfryktende" (fremmedfryktig?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå