Rydin Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Jeg har den siste tiden fått mer og mer lyst på dSLR kamera, bla. etter å ha sett reklame for Canon 350D på tv (reklamens makt ) Men etter å ha lest litt her på forumet så heller det mer mot Nikon. Og da spesielt D70s. Ser at andre har blitt anbefalt å kjöpe D70s kit med 18-70 objektiv. Egentlig så holder nok D50 til mitt bruk, men når man får med bedre objektiv i D70s kitet så kan man jo like gjerne kjöpe det. Jeg har jo planer om å läre å bruke manuelle innstillinger, men under läringsprosessen så kan det jo väre bra å ha en automatisk innstilling hvis det plutselig skulle hoppe opp ett bra motiv foran kamera. Derfor reagerte jeg litt på noe PMnormal sa i en post: "Det virker som om D50 leverer veldig bra resultater rett fra kamera, i motsettning til for eksempel Canons kameraer, og Nikons egne D70s. " Så hvis jeg altså önsker et dSLR som kan ta ok bilder på auto innstilling, bör jeg da kjöpe D50 og et ekstra objektiv, eller D70s kitet? Har ikke värt i butikk og sett/holdt kameraene, kan jo väre at D50 passer bedre for meg uansett. Endret 15. juni 2006 av Rydin Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 D70s tar mer enn gode nok bilder på Auto eller P. Det er dog mulig at D50 tar litt bedre bilder på disse modusene. Men, hvorfor kjøpe kamera etter hvordan de tar bilder på Auto? Regner med at du har tenkt å lære deg hvordan et slikt kamera egentlig fungerer... Hvis du har råd, velg D70s. Hvis du vil spare litt velger du D50. Disse to kameraene er omtrent like for en nybegynner. Du kommer nok ikke til å savne noe på D50. Men som du sier, så koster ikke D70s så fryktelig mye mere, og du får et mye bedre objektiv enn 18-50mm objektivet! Tips: Gå i en eller annen butikk og klå litt på disse kameraene, mulig du finner et kamera som du trives best med. Uansett hvem du velger vil du ikke bli skuffet! Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Begge disse alternativene (D70 og D50) gir i dag veldig mye for pengene, det gjør 350D også. Og noen andre, faktisk... D70 nærmer seg slutten av produktsyklusen, og er dermed ganske så nedsatt i pris, men det er på ingen måte "utdatert" for det: Se hva Canon gjorde med 20D/30D, de la til noen finesser og gjorde kameraet litt bedre i bruk, men endra lite på ting som hadde med bildekvaliteten å gjøre. Vi kan kanskje vente litt større endringer med D70s etterfølger, men neppe noe som har kjempebetydning for allround-bruk. Og kitobjektivet 18-70 til D70 gir veldig mye ytelse og fornuftig funksjonalitet for pengene. Jeg bruker for tida D50 sammen med dette kitobjektivet, for meg en topp kombinasjon, men jeg måtte kjøpe objektivet brukt for å få det til en bra pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå