Gå til innhold

Ny Skjermkort - Gainward GeForce 7600GT 256MB?

ArizarD

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Mitt gamle skjermkort er visst helt ødelagt, den flimrer med svarte trekanter over hele skjermen når jeg prøver å kjøre noe 3D program som f. eks World of Warcraft. Så da er det nok på tide å kjøpe et nytt ett.

Jeg har sett litt på de forskjellige variantene og kunne godt tenke meg å gå for denne: Gainward GeForce 7600GT 256MB.

Hva mener dere? Er dette et godt valg? Ville dere ha anbefalt dette kortet eller bør jeg gå for noe annet? Budsjettet mitt er KR 2000,- + eventuell frakt selvsagt og kortet skal hovedsaklig brukes til spilling!

Vennligst kom med meninger og kommentarer. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt litt på saken og bestemte meg for å likevel sprenge budsjettet, det nye er nå KR 3000,-

Gainward GeForce 7900GT 256MB?

Hva synes dere? Jeg ser på Gainward grunnet jeg har hatt bare gode erfaringer med det merket og det har alltid fungert stabilt og bra.

6315029[/snapback]

Du kan jo lett overklokke det til 2295 til same hastigheit som gainward sitt til 2800kr.

Men vist du ikkje vil klokke er det siste eit godt valg.

Endret av Elensar
Lenke til kommentar
hva er egentlig forskjellen på 7600gt og 7900gt? fleste 7900gt korta har jo lavere mhz, enn 7600gt...

6318993[/snapback]

7900GT har 24 pixel shader units, 24 TMUs, 16 ROPs og 8 vertex shader units, mens 7600GT har berre 12 pixel shader units, 12 TMUs, 8 ROPs og 5 vertex shader units.

Sjølv om 7600GT har høgare klokkefrekvensar er 7900GT klart best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...