abene Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Har du noen gang ønsket deg et program som kan brukes til å rydde opp i høyreklikkmenyen? Mmm FREE er nettopp et slikt program. Les mer Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Ja. Det har jeg ønsket meg. Takk. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg og! Kjempebra program! Lenke til kommentar
G Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Dette er altså ennå en mangel ved Microsoft Windows. Det er litt rart i grunn at Microsoft ikke tar tak i ting litt mer når det gjelder slike forbedringer. Kunne med fordel fått slikt gjennom windowsupdate istedetfor å behøve så mange forskjellige tredjepartsprogrammer. Selvfølgelig er det en balanse mellom hva de fleste kan ha nytte og glede av og det å få et for fullpakket OS. Synes de funksjonene dette programmet gir er en kandidat til en valgfri Windows Update oppdatering. Patenter og slikt kan jo bli en ekstrakostnad for Microsoft. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Dette er altså ennå en mangel ved Microsoft Windows. Det er litt rart i grunn at Microsoft ikke tar tak i ting litt mer når det gjelder slike forbedringer. Kunne med fordel fått slikt gjennom windowsupdate istedetfor å behøve så mange forskjellige tredjepartsprogrammer. Selvfølgelig er det en balanse mellom hva de fleste kan ha nytte og glede av og det å få et for fullpakket OS. Synes de funksjonene dette programmet gir er en kandidat til en valgfri Windows Update oppdatering. Patenter og slikt kan jo bli en ekstrakostnad for Microsoft. 6314757[/snapback] Litt morsomt å se slike, generelt klager mange over alle funksjonene som ikke er innebygget i MS og når MS endelig gjør det klager man fordi de tar livet av selskapene som opprinnelig tjente penger på tredjepartsprogrammet... f.eks Netscape. Dessuten mente jeg å ha sett denne funksjonaliteten i PowerToys, men etter å ha undersøkt ser jeg at jeg tok feil, men er enig at det kunne godt ligget inne i TweakUI.. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hva er det som er så fantastisk med dette programmet? I begynnelsen så trudde jeg at det var et program som fjernet unødvendige oppføringer i høgreklikk menyer, men etterhvert som jeg leser artikkelen så ser det bare ut til å være enda et program som kjører i bakgrunnen og stjeler systemresurser, ikke fjerner den noe på høgreklikk menyen heller, men bare gjemmer det. Eller har jeg missforstått? Det jeg er på jakt etter er et enkelt program som bare fjerner oppføringene i registeret, noe som vet om noe sånt? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Sitat: "du vil i utgangspunktet ikke merke at programmet er installert fordi det kjører i bakgrunnen. Programmet bruker rundt 400 kB minne." Selvmotsigelse og løgn på samme tid. Gratulerer. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 er det ikke bare og finne ut i msconfig hvordan du skal fjerne eller legge til slik jeg har gjort her på dette bilde. Lenke til kommentar
PoPSiCLe Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 er det ikke bare og finne ut i msconfig hvordan du skal fjerne eller legge til slik jeg har gjort her på dette bilde. 6317869[/snapback] Og mitt spm blir da hvor i all verden du finner ut slikt i msconfig? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) er det ikke bare og finne ut i msconfig hvordan du skal fjerne eller legge til slik jeg har gjort her på dette bilde. 6317869[/snapback] Og mitt spm blir da hvor i all verden du finner ut slikt i msconfig? 6317974[/snapback] sorry ikke sovet på ca 27 timer bruke Registry Editor sorrry sorrry OPPSKRIFT Windows XP: Add "Copy to Folder" and "Move to Folder" to Explorer Context Menu - HelpWithWindows.com "Send to Folder" option. You can add "Copy to Folder" and "Move to Folder" to the Explorer context menu, so when you right-click a file or folder in Explorer, you have the option to Copy or Move it to another folder. 1. Start the Registry Editor 2. Go to HKEY_CLASSES_ROOT \ AllFilesystemObjects \ shellex \ ContextMenuHandlers \ 3. Right-click the ContextMenuHandlers entry, and from the menu select New > Key 4. Name the new key Copy To 5. Repeat step 3, but this time for the name (step 4) choose Move To 6. Change the (Default) string value found in the Copy To key to {C2FBB630-2971-11D1-A18C- 00C04FD75D13} 7. Change the (Default) string value found in the Move To key to {C2FBB631-2971-11D1-A18C- 00C04FD75D13} 8. Close the registry editor Endret 16. juni 2006 av kvase Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Det meste der kan vel endres i "powertoys"? Men uansett så ser programmet ok ut. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Programmet bringer ikke akkurat noe nytt ved seg. Men sikkert greit for nybegynnere i windows plattformen. Var det ikke 12ghosts det het, en programpakke hvor du får med masse slike små utils for å konfe systemet med shell ekstensjoner og også en slik redigerings mulighet, akkurat det som dette programmet gjør 12ghosts, eller hva det nå het, ble utgitt i fullversjon på en pcplus cd/dvd for par år tilbake. For de av dere som evt. måtte ha det. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) heh, ghosts ja. morsomme dem. men koster... hace programmer styrer jeg fint unna. skulle tro noe sånt var å finne på shellcity.net eller noe. på tide å snuse litt rundt. edit: hva skuer jeg på fremsiden av shellcity. nøyaktig samme programmet... hmm, virtualplastic.net for pokker. glemte helt av den siden. mye snacks der for folk som ønsker å modifisere utseendet til windows edit2: http://www.bartdart.com/ context menu editor er grei for å bli kvitt dem greiene som blir lagt til pga en dll eller noe. Endret 18. juni 2006 av hobgoblin Lenke til kommentar
G Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Dette er altså ennå en mangel ved Microsoft Windows. Det er litt rart i grunn at Microsoft ikke tar tak i ting litt mer når det gjelder slike forbedringer. Kunne med fordel fått slikt gjennom windowsupdate istedetfor å behøve så mange forskjellige tredjepartsprogrammer. Selvfølgelig er det en balanse mellom hva de fleste kan ha nytte og glede av og det å få et for fullpakket OS. Synes de funksjonene dette programmet gir er en kandidat til en valgfri Windows Update oppdatering. Patenter og slikt kan jo bli en ekstrakostnad for Microsoft. 6314757[/snapback] Litt morsomt å se slike, generelt klager mange over alle funksjonene som ikke er innebygget i MS og når MS endelig gjør det klager man fordi de tar livet av selskapene som opprinnelig tjente penger på tredjepartsprogrammet... f.eks Netscape. Dessuten mente jeg å ha sett denne funksjonaliteten i PowerToys, men etter å ha undersøkt ser jeg at jeg tok feil, men er enig at det kunne godt ligget inne i TweakUI.. 6315099[/snapback] Hadde dette vært i et åpent kildekode operativssystem så ville de beste forbedringene blitt tilbudt gratis for brukeren ved neste versjonsoppdatering. Hos Microsoft blir du ofte nødt til å kjøpe ny lisens. Eller du må kanskje vente i "en lang evighet" før det blir forandret på. Internet Explorer er jo et godt eksempel hvor en ser at konkurrerende programvare ligger en eller to "sjumils støvler" foran. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå