Gå til innhold

heving av kjøp

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

har en laptop jeg kjøpte i april i fjor.

skjermkortet i maskina har i det siste begynt og lide av overoppheting, som medfører at pcen restarter. Merker dette spesielt godt i spill, der pcen restarter etter 30-90 minutter, når den restarter er den veldig varm, så varm at jeg brenner meg når jeg tar på den.

Dette skjer spesielt i spill,

selvom jeg spiller med de grafiske instillingene som spillet setter seg automatisk til så restarter den innen kort tid. skjermkortet i seg selv er kraftig nok til og dra spillet på de innstillingene (mobility radeon 9700)

Har også luket ut at det er windovs installasjonen som lager krøll, har hatt samme problemet uansett om det er en clean install med bare noen spill installert.

Så det jeg lurer på er om jeg har rett til og heve kjøpet, siden denne typen maskin ikke lenger er i salg og problemet jeg har kan være vanskelig og få fikset. Og hvdet jeg vil få hvis jeg har rett til og heve kjøpet, hvor mye kan jeg forvente og få når kjøpesummen var 14000

(husker ikke nøyaktig kjøpesum i hodet akkurat nå, men den var i nærheten av 14000)

Ifølge lovdata.no har jeg rett til og heve kjøpet, men er usikker på om dette er det beste i dette tilfelle

håper noen kan hjelpe hilsen, Pac-man

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har en laptop jeg kjøpte i april i fjor.

6313854[/snapback]

du kan ikke heve kjøpet uten å gi sjanse til leverandør for å utbedre feilen. først må du kontakte leverandør hvilken avtaler de har. noen leverandører gir deg info hvor du kan sende/levere laptop for service. noen har sin eget service....

hvis de finner at laptop har fabrikasjonsfeil, får du utbedret feilen gratis eller tilbyr de deg ny laptop e.l. hvis de ikke kan reparere feilen. finner de ikke feilen, må du regne at du skal betale for service time(er), hvis du ikke har garanti.....

hvilken laptop snakker vi om ?.... modet/type ?

Endret av no_viking_no
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

takk for hjelpen, blir nok og ta kontakt med selger enten i dag eller i morra, så får han se på problemet.

laptopen er en fujitsu siemens amilo A 1630

med de specsa som står i profil (under hovedpc)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
kanskje litt teit men, det er ikke noe som gjør vifta på skjermkortet "tregere"? støv eller lignende tenker jeg på da.

Kan være verdt å sjekke først tenker jeg.

6314906[/snapback]

vifta er så vidt jeg kan se bortimot helt fri for støv, men kan godt hende at vifta er ødelagt, den bråker som et h******...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fikk snakka med selgeren i dag, han skulle høre med fujitsu om det var en kjent svakhet på de maskinene, og deretter finne ut hva han gjør med maskina.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fikk snakka med selgeren i dag, han skulle høre med fujitsu om det var en kjent svakhet på de maskinene, og deretter finne ut hva han gjør med maskina.

6332967[/snapback]

:w00t: det er jo bra start.....

6333033[/snapback]

Ja det er det, er jeg heldig er det kjøleløsninga som er fucka. Da vanker det nok en ny maskin her i gården ja :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...