Krankemot Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Så på Typisk Norsk for en stund siden, og da var han i en liten by/tettsted i usa hvor det hadde flyttet mange norske innvandrere for lenge siden, og nesten hele byen kunne prate norsk på grunn av forfedrene dems... Er det noen som husker hva det stedet heter? jeg trenger det til Engelsk eksamen i morgen. har om innvandringm og vil ha med det... Haster litt. Snorre^^ Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Du kan bare se episoden gratis på NRk.no og skrive ned notater nå vel? Siste episoden. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) var det siste episoden? jeg tror det er nest siste episoden, det som står på nrk sine sider i allefall... jeg ser gjennom den nå uansett, http://www.nrk.no/programmer/sider/typisk_norsk/ EDIT: ser nå at siste episoden er en sammensettning av det beste fra denne sesongen. Endret 15. juni 2006 av norma_saw Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 My mistake. Men du fant den iallefall Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Det er bare en episode på netttv tingen dems, og det er den siste... De har ikke den nest siste... men det står at det er et lite tettsted i minnesota. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Kan vel stemme bra det. Er vel noen småplasser helt oppi nord. Der feirer de jo 17. mai og alt slikt. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Fant netopp ut at jeg faktisk har fjerne slektninger som emigrerte til Minnesota på 1800-tallet... Skal høre med bestefaren min etterpå. Lenke til kommentar
Rindal-jr Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg tror det er eit sånn norsk sted i boston Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Da jeg var liten bode vi et år i seattle. Der var det en del som snakket norsk fikk jeg høre. De feiret 17 mai og hele pakken Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Det er veldig mange nordmenn som har slekt i USA, og veldig mange av de bor i Minnesota. Jeg har familie i Minneapolis og antakeligvis firemenninger spredt over hele USA. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Takk for hjelpen alle, Jeg tar bare og fletter inn att, det, generasjoner etter immigreringen, kan man fremdeles høre norsk. og at jeg selv har slektninger der. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hva er sjangsen for at det faktisk er i (byen) Norway? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Er det en by som heter Norway? Moren min prata no om at det var noe der som heter New Oslo eller noe... Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hva er sjangsen for at det faktisk er i (byen) Norway? 6316122[/snapback] Nei, det er nok ikke det. Jeg husker jeg så Silje & Sigurd-reiseprogrammet som gikk på TV Norge for lenge siden, og Sigurd var i den byen. Var bare en hel haug med rednecks midt ute i ødemarka som ikke hadde hørt om Europa omtrent. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Høres ut som Norway, SC. Skikkelig høl! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Minnesota og Dakotaene regnes jo for å være "norske stater", men tviler på at det er så mange som snakker norsk der... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Men så det programmet jeg og, egne bachelorgrader innenfor norsk-faget (at de gidder) og liknende, plagsomt at jeg ikke husker navnet... Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Da jeg var liten bode vi et år i seattle. Der var det en del som snakket norsk fikk jeg høre. De feiret 17 mai og hele pakken 6315783[/snapback] Jepp, nabolaget Ballard er kjent for alle skandinavene, og har minst 2 butikker som selger skandinaviske matvarer, pluss en kafe. Der snakker de som jobber der norsk. Dessuten har de (i følge http://www.syttendemaiseattle.com/ ) en av verdens største 17. maitog utenfor Norge. I Minnesota er det faktisk mange som snakker norsk, hvertfall blant de eldre generasjonene. Amerikanere som er av norsk "heritage" er jo verdens stolteste folkeslag. Stoltere enn nordmenn spør du meg. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Da jeg feiret 17.mai i Norske Clubben Montreal kunne de aller færreste norsk. Vil tro rundt 40 % aldri hadde vært i Norge, men en patriotisk syttende mai kom de ikke uten. USA. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Vel, halve Norge reiste jo til USA, og de fleste av dem bosatte seg i North/South Dakota og Minnesota, men de fleste av de snakker ikke norsk lenger. Har selv flere slektninger i North Dakota. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå