Gå til innhold

Hva heter stedet i USA hvor mange prater norsk?

Krankemot

Anbefalte innlegg

Så på Typisk Norsk for en stund siden, og da var han i en liten by/tettsted i usa hvor det hadde flyttet mange norske innvandrere for lenge siden, og nesten hele byen kunne prate norsk på grunn av forfedrene dems... Er det noen som husker hva det stedet heter? jeg trenger det til Engelsk eksamen i morgen. har om innvandringm og vil ha med det... Haster litt.

Snorre^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1242

Da jeg var liten bode vi et år i seattle. Der var det en del som snakket norsk fikk jeg høre. De feiret 17 mai og hele pakken

Lenke til kommentar
Hva er sjangsen for at det faktisk er i (byen) Norway? :)

6316122[/snapback]

Nei, det er nok ikke det. Jeg husker jeg så Silje & Sigurd-reiseprogrammet som gikk på TV Norge for lenge siden, og Sigurd var i den byen. Var bare en hel haug med rednecks midt ute i ødemarka som ikke hadde hørt om Europa omtrent.
Lenke til kommentar
Da jeg var liten bode vi et år i seattle. Der var det en del som snakket norsk fikk jeg høre. De feiret 17 mai og hele pakken

6315783[/snapback]

Jepp, nabolaget Ballard er kjent for alle skandinavene, og har minst 2 butikker som selger skandinaviske matvarer, pluss en kafe. Der snakker de som jobber der norsk.

Dessuten har de (i følge http://www.syttendemaiseattle.com/ ) en av verdens største 17. maitog utenfor Norge.

I Minnesota er det faktisk mange som snakker norsk, hvertfall blant de eldre generasjonene. Amerikanere som er av norsk "heritage" er jo verdens stolteste folkeslag. :) Stoltere enn nordmenn spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...