Gå til innhold

Ulåst 1.33 T-bird ayhja K

Corleone

Anbefalte innlegg

Fikk denne prosessoren fra Databutikken nylig. Har Taisol CKG 760 med orginalvifta og Artic Silver II, og shims fra Microplex. Har ikke rukket å overklokke så veldig mye enda, men jeg lurer på hvor høyt dere har klart å klokke prosessorer med denne steppingen.

Har tenkt å lage en adpter for 80mm vifter slik at den dekker hele ribba og blåser inn mot den, så får vi se hvor høy den vil gå med ei Zalman-vifte og fire andre i Chieftec kabinettet mitt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har nesten akkurat samme opplegg som deg. Chieftec kab, Taisol CGK760, Arctic Silver II og en AYHJA Y. Prosessoren er spesifisert for 1.4 GHz.

Med 4 kabinettvifter + en 120mm. over pros./northbridge/ram får jeg den stabil på 1600, men den virker utmerket på 1650 også. På 1700 poster den, men maskinen fryser under bootingen.

Nå kjører jeg den stabilt som et (ikke vulkansk aktivt) fjell på 1500 (150 X 10) nesten uten en lyd. Har 4 kab.-vifter som kjører på ca. 6 V.

Makstemperaturen nå er ca. 45 grader. Prosessoren idler på 37-38. (disse tallene er tatt fra h/k-måleren under pros. så de er nok ikke helt til å stole på...)

Jeg regner med at peltier + vann hadde hjulpet meg et godt stykke videre (2 GHz..? :grin:)

Lykke til med klokkingen!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-10 00:08, tristessor skrev:

Jeg har en AXIA 9 1200(266) får den opp på 1333 uten særlig avansert kjøling. Hva skal til for å få 1400, eller har jeg nådd grensen?

Tror nok du skal få den litt høyere. 1400 er nok grensen. Mange AXIA 9er på 1 og 1.1 ghz har nådd dette, men det ser ut til at 1200 har litt større problem med det :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...