mck Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Har hatt ett innlegg her før om hvilket anlegg jeg skulle kjøpe meg, det er vel rundt 2 måneder siden tenker jeg. Det har fungert fint fram til i stad, i går justerte jeg på forsterkeren slik at jeg fikk høyere lyd på frontsett og mindre bass, dette visste ikke min kamerat i dag og kjørte spilleren på maks, da kuttet all lyd. Jeg slo av spilleren og slo den på og alt virket vanlig trodde jeg, men da jeg begynte å kjøre på litt volum kuttet lyden med engang. Forsterkeren lyser ikke grønn(power) den lyser rød(protect). Noen som vet hva dette kan være? Jeg har sjekket sikringen i forsterkeren, og sikringen på strømkabelen fra batteriet. Hjelp tas i mot med stor takk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Finn frem et multimeter som kan måle motstand. Ta ut høyttaler-ledningene fra forsterkeren og mål motstanden over hver enkelt ledningspar. Det bør være et sted mellom 3 og 4 ohm. En vanlig feil med høyttalerelementer hvis de blir kjørt for hardt, er at de kortslutter. Hvis du ikke har måleinstrument tilgjengelig, så kan du prøve med et vanlig batteri (1,5v - 4,5v). Koble det til høyttalerledningen. Observer høyttalerelementet. Nå skal basselementet bevege seg godt synlig enten innover eller utover. venste og høyre element skal bevege seg ca like mye. Hvis ett av elementene beveger seg svært lite i forhold til det andre, så er det stor sjanse for at det som beveger seg minst er defekt. Dette forutsetter selvsagt at elementene er av samme type. Jeg setter med dette en finger på at det er en høyttaler som er defekt. Lenke til kommentar
mck Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Men jeg har fin og god lyd, helt til jeg spiller høyt og da kutter det og lyser rødt på forsterkeren.. hmm.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 hvilken subber og hvilken forsterker? Lenke til kommentar
mck Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 hvilken subber og hvilken forsterker? 6313848[/snapback] Forsterker: Phase evelution RS6 (1000 watt rms) Subb: Kicker L5 10" Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Sjekk frontsettet ditt og evt. passive delefilter. Virker som du har en liten kortslutning i HPF delen din. Her er ikke strømforbruket så høyt så du vil nok kunne skru opp litt før forst. kutter. Sjekk kabler til mellomtoner og diskanter. Endret 15. juni 2006 av Trainman Lenke til kommentar
Defus Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Tenkte først det kunne være at forsterkeren var for liten for subben, da kan det hende den gir opp. Men siden ikke det var problemet så er det uviktig. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 når det står proteck er det OFTE fordi forsterkern er gått varm.da må du vente noen timer å prøve igjen:p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå