OnetroM Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg har idag kun trådbasert nett hjemme og de begrensinger det medfører mht plassering av utstyr. Jeg har en maskin jeg tenkte å sette på loftet som filserver og da er det trådløst som gjelder, men jeg aner ikke hva slags utstyr som funker godt. Filserveren blir vel også Linuxbasert hvis jeg får tid og ork til det. Jeg trenger: Basestasjon/trådløs router Klientkort for stasjonær PCI/USB2 Routeren kan med fordel ha mulighet for printer, ha nødvendig sikkerhetsfuksjonalitet og enkelt grensesnitt. Regner etterhvert med å dele nettlinje med naboen og da kunen det også vært fint med mulighet for båndbreddebegrensning for hver enkelt bruker. Prisen aner jeg lite om, ser det varierer meget stort. Er ikke ute etter no veldig dyrt, men selvfølgelig noe som holder. Noen gode forslag og erfaringer jeg kan få med på veien? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Om du skal ha en filserver på loftet er det vel best å strekke kabel ? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Om du skal ha en filserver på loftet er det vel best å strekke kabel ? 6314245[/snapback] Du kan så si, men jeg skal også ha mulighet for å dele linje med naboen så da er trådløst like greit. Hovedpc'n min vil uansett stå med kabel. Filserverpc'n bråker så fælt at jeg vil ha den vekk. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 hehe, er greit med trådløst så lenge det er stabilt og holder en grei fart! Men jeg liker å ha med filserveren i det lokale gb-nettverket her hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå