best90 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Lurer på om dette er bra for en cpu? Beklager dårlig bildekvalitet, det er tatt med mobilen. Før jeg tok bilde var den oppe i 81 på cpu og 42 på systemet. dataen er 5 år gammel, og den er ikke overklokket. Det var en dag for litt siden, det var 30 i grader i det rommet dataen var. Drev ikke med noe spess, bare litt surfing. Går dette hard utover levetiden? Edit: skriveleif Endret 15. juni 2006 av best90 Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Fjern støv! Det er sikkert mye støv i vifta. Det er ikke bra at prosessoren er så varm, men den blir nok ikke ødelagt med det første. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hmmm... det var høy temperatur ja, og tanken på spenningen, så har du vel en av de eldre xp cpu'er? Er ikke så kjent med de, men du får prøve å rense kjøleren litt, fjerne støv eller eventuelt ta av kjøleren sette på pasta og installere den på nytt. Hvor varm var cpu'en før? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg ville i alle fall ikke turt å fyra i gang prime95 på den maskinen.. Lenke til kommentar
best90 Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Hmmm... det var høy temperatur ja, og tanken på spenningen, så har du vel en av de eldre xp cpu'er? Er ikke så kjent med de, men du får prøve å rense kjøleren litt, fjerne støv eller eventuelt ta av kjøleren sette på pasta og installere den på nytt. Hvor varm var cpu'en før? 6313505[/snapback] Det er en gammel amd athlon på hele 1200 mhz. Vet ikke hvor varm den var før, for før viste jeg ikke hvordan jeg så tempraturen. Det kan hende den var enda varmere før jeg kom inn i BIOS, måtte jo først skru av dataen, så på igjen. Har aldrig åpna dataen før, så det er sikkert mye støv i den. Er det sånn at kjølepastaen blir dårlig etter hvert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå