Gå til innhold

Avhengig av internett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Avhengig av internett :S

Hvis man blir avhengig sånn som dere sier av noe man ikke kan bli fysisk avhengig av så er man svak.

6313782[/snapback]

Så psykiske ting er ikke noe farlig? Si det til mennesker med tvangstanker o.l.

6313849[/snapback]

Har ikke sagt det ikke er farlig. Men folk som blir avhengige av sånt er svake.

Lenke til kommentar

Jeg klarer meg uten internett hvis jeg f.eks er på ferie i utlandet, Men når jeg har tilgang til det hele tiden blir jeg helt avhengig. Noe annet jeg kan gjøre Inne i huset uten å sitte på dataen og se på tv?

Nei ikke si les en god bok :nei:

Endret av Jonasbrann
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem å være uten internett (pc i det hele tatt) over lengre perioder, men når man har det på pcen hjemme, da MÅ man innom alle nettaviser, forumer osv. Så vil si at jeg også er avhengig.

For å bli kvitt dette "syndromet" er det nok best å si opp internett abonomentet, gå over til analog linje eller ha det så varmt på rommet (om sommern) at det er ingen dødlige mennesker som overlever der. Målte 36 grader på rommet mitt i fjor sommer. Ingen vinduer som kan åpnes og får sola rett inn :no: Men nå sier jeg bare: iBook og trådløst nettverk!! :dribble:

Edit:

Finnes også mange andre ting man kan gjøre istede for å sitte ved pcen. Selv har jeg et par biler som trenger litt stell, så en god del av tiden min går til det, spesiellt om sommern. Skole tar også tid (sitter og øver, prøver hvertfall, til muntlig fysikk eksamen i morra :mad: ), men har hatt laptop på skolen i 3 år med internett... Vanskelig å følge med i kjedelige timer når man har internett! VG, Dagbladet, HW.no er konstant oppe og F5 tasten (eple + r @ mac) er ofte i bruk...

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Noe vi kan gjøre?  Må liksom sjekke alt hele tiden! Hardware,Myspace,Msn,Nettaviser, ALT, Tragisk irreterende

6313666[/snapback]

Dra bort, vekk fra pcen..

Nå som jeg har internett bruker jeg det konstant, men når jeg først blir uten går det som regel helt fint.

6314121[/snapback]

Word! Jeg MÅ bruke inet hele tiden.. men når jeg har vært borte fra dataen en hel helg er det RART å sette seg foran igjen.. akkurat som "masse har gått tapt"..

Da kan jeg lett quitte pcen..

Brenn nettverkskabelen din! :ohmy:

6316671[/snapback]

evt. smelte den.

Lenke til kommentar
Herregud, skader vell ingenting å være sånn type avhengi vell? Er sånn selv jeg, kanskje verre, men det skader meg ikke i det hele tatt!

6316743[/snapback]

*pirkepå*

Skal vi se.. man mister venner, mora di blir frustrert, du blir feit.. men ellers ingen skader.

(nei det har ikke skjedd med meg)

Lenke til kommentar

Problemet er at det tar så vanvittig mye tid. Flytta til et nytt sted nå, var uten internett i en måned. Merket da at jeg nesten ikke merket noe til "tidsklemma", jeg hadde tid til det meste. Nå, derimot, hadde jeg tenkt å se litt serier da jeg kom hjem, kanskje spille litt GT4, men her sitter jeg likevel 2 timer etter og må gå til sengs uten å ha fått gjort en dritt annet enn å sette på en 60-grader.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er avhengig av internett. Innrømmer det gjerne, det er ikke noe sjeldent syndrom.

Vet med meg selv at jeg ikke hadde greid meg uten internett dersom det plutselig bare forsvant nå. Eller, det er klart, jeg hadde nok klart meg fint etterhvert, man kan jo avvennes, men i starten hadde det nok vært trasig ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...