Gå til innhold

Bytte av kort.....bios og driver??

Eirik261

Anbefalte innlegg

Hei, har nå endelig fått nytt grafikkort. Har skiftet fra et geforce2mx fra gainwards, til et Asus geforce4600ti.

Når jeg bytter, må jeg gjøre noen forandringer i biosen eller bytte driver? Bruker driveren som er lastet med fra nividas side. Noe annet jeg må passe på eller stille inn?

Bruker et Msi k7t266 ru hovedkort og 1800+, samt XP.

Hvor finner jeg et program som jeg kan klokke det nye kortet med??

Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har noen problemer med skjermkort skal det ikke være nødvending å gå inn i BIOS og gjøre innstillinger. Bra at du har lastet ned nyeste driverne. Pass på å holde de oppdatert etterhvert som nye driverversjoner dukker opp. De fikser gjerne bugs og problemer med nye spill og har ofte ytelsesforbedringer.

Til å overclock nVIDIA skjermkort kan du bruke et kjekt lite program som heter Rivatuner. Det oppdateres ganske ofte og er vel det beste alternativet

http://www.guru3d.com/rivatuner/

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-10-11 22:17 ]

Lenke til kommentar

Ja, Spaz, for det var nyttig hjelp!

Jeg har ikke noe nyttig hjelp jeg heller annet enn at jeg kan si at jeg er i samme situasjon. Jeg har samme hovedkort (K7T266 RU Pro2) og har et ASUS v8420 Deluxe (Ti4200) kort med TV-out og Video-in funksjon på. Kortet fungerer helt topp bortsett fra TV-out og Video-inn. Har tidligere hatt GF2MX samt andre TV-out kort, så jeg vet litt om hvordan instillingene funker. Men jeg får det ikke til. Alle nyeste drivere er selvsagt på plass, også oppgradert hovedkort BIOS til v.3.6 uten at dette heller hjelper. Det jeg ser er at det er en IRQ(!) konflikt mellom skjermkortet og "NEC PCI to USB Open Host Controller". Har prøvd å disable USB i biosen og disable alle USB ting i Windows, uten hell. Håper noen kan hjelpe!

-AlroN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...