Heineoen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Hei igjen! Ting tyder på at ekosmanifoilen eller pakkningen på bilen min har tatt kvelden. Begynte med at jeg hørte motoren begynte å bråke mer ved gasspådrag. En slags tikke/banke lyd.. Har etter hvert blitt høyere og kommet oftere selv om jeg ikke gir på noe særlig. (Lyden kommer ikke hvis bilen står stille) Verkstedet jeg besøkte i dag kunne bekrefte at min teori var rett. De kunne ikke svare meg på om det var pakkningen eller manifoilen før de hadde åpnet. Pakkningen var vist en billig sak, mens å bytte manifoilen lå i 4500kr klassen.. Hmm.. Hva gjør jeg nå... 1. Må det byttes? 2. Er det mer sansylig at det er manifoilen i forhold til pakkningen? 3. Kan det oppstå andre skader? 4. Bruker den mye mer bensin når den ikke er tett? 5. Kan jeg kjøpe en bruktmanifoil eller no? 6. Hva kan føretil at slike deler ryker? Endret 15. juni 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Deler ryker ikke pga lekasje i manifoilen, men du kan få tikkelyder og dårlig tomgang, men sjekk pakningen først det er den som i de fleste tilfellene ryker, selve eksosmanifoilen varer i de fleste tilfeller hele bilens livslengde (med mindre den er laget i lettmetall og ikke støypjern) Greier du å komme skikkelig til til eksosmanifoilen? det finnes en enkel test du kan gjøre for å se om det er pakninga som er gåen, ta en dorull ta av et lag (1x2cm) og dra den sakte langs kanten der manifoilen møter blokka er det lekasje så blir papirbiten å blaffre når du kommer forbi lekasjen(e) det lekasje et sted så blir papirbiten å blaffre Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Kan være greit å koble ut kjølevifta når du skal prøve dette (hvis du har elektrisk) Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg hadde samme problemet på min Audi 80 '94. Her var pakningen gåen og manifolden sprukket (en vanli feil på audi fikk jeg høre..). Løsningen ble å skifte pakningen og sveise manifolden. Man vet imidlertid ikke hvor lenge en slik sveis holder, men min har holdt fint i ca 5 mnd nå Koster litt gjør det jo alltid: Arbeid: 1500 Pakning: 250 Sveising: 900 Håper det hjalp noe Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Er nok eksosmanifoilen som må nyttes hvis det kommer bankelyd når du gasser på ja. Hadde samme problemet med Escorten min. Fikset for 1500,- på verkstedet. 6. Hva kan føretil at slike deler ryker? Hm vanskeligt å si. Den forige eieren som hadde bilen måtte ha kjørt kraftigt over en hump/stein fordi selveste katalysatoren var banka som bare det, og dermed kom det luft inn og laga den stygge lyden. Endret 16. juni 2006 av Wooho Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Deler ryker ikke pga lekasje i manifoilen, men du kan få tikkelyderog dårlig tomgang, 6313401[/snapback] Hørtes meget mye som om du snakker om min bil. Hva mener du? med meg skulle en tro det er for stor klaring på ventilene å det klikker der men det så ikke sann ut. og den er bedrøvelig på tomgang når den er kald mazda 626 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå