Feynman Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Noen som har sett denne: Homer: America, take a good look at your beloved candidates. They'renothing but hideous space reptiles. [unmasks the][audience gasps in terror] Kodos: It's true, we are aliens. But what are you going to do about it? It's a two-party system; you have to vote for one of us. [murmurs] Man1: He's right, this is a two-party system. Man2: Well, I believe I'll vote for a third-party candidate. Kang: Go ahead, throw your vote away. [Kang and Kodos laugh out loud] [Ross Perot smashes his "Perot 96" hat] Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Kan man ikke stemme på det beste av de værste partiene?6317957[/snapback] Om valget hadde stått mellom Hitler eller Mussolini (selvfølgelig uten sammenligning til dagens politikere) så ville jeg valgt å ikke stemme, evt stemme blankt. Man kan ikke hive alle prinsippene sine på bålet til fordel for politikerne. Man skal jo kunne stå for de valg man tar, også valget med å stemme på et parti. Stemmer man FRP eller KRFmå man forsvare at man støtter et parti som er for diskriminering av homofile, samt at religiøs kan få starte skoler for å hjernevaske ungene. Stemmer man SV må man forsvare at man støtter et parti som vil ha oss ut av NATO samt redusere forsvarsbudsjettet med milliarder. Stemmer man AP, SV, Venstre og Høyre må man forsvare at det er grei å diskriminere på bakgrunn av kjønn. Stemmer man AP eller SV må man forsvare at man støtter partier som vil nekte foreldre å velge skole og barnehage til sine barn osv osv osv. Et sted går grensen for hver og en. 6318187[/snapback] Sammenligningen med Hitler og Mussolini blir litt missvisende. Dette fordi å stemme blankt i en sådann situasjon faktisk har noe for seg, da det er en sjanse for at en hel del andre også ville gjort det. Men slik er det ikke i dag. Jeg kunne like godt sagt at man skulle stemme på det partiet som passer ens egne interesser best! Det går ut på det samme. For ikke å ta en så drastisk sammenligning, ville jeg fått to kasser brus istedenfor en kasse med brus. Jeg sier ikke at hvis man da stemmer blankt, ville man ikke noe brus i det hele tatt, men hvis man stemmer på det partiet som er mest lagelig til å gi deg to kasser brus, vil sjansen øke. I et lokalsamfunn vil sjansen øke betraktelig. Å stemme blankt i dag, mener jeg ikke har noe for seg, siden vi har det så godt og at de blanke stemmene ikke vil ha noe å si. I et samfunn hvor man hadde valget mellom Hitler og Mussolini hadde det hatt noe for seg å stemme blankt. Heldigvis lever ikke de lenger og vi slipper det valget. Å stemme blankt vil ha noe for seg i det øyeblikk alle partiene er riv ruskende gale. Men hvis jeg stemmer Frp til vanlig og så bestemmer jeg meg for å stemme Ap, vil ikke min hverdag bli kastet omkull! Men, som du sier helt korrekt, så er det alltid en bakside et parti. Det vil alltid fre meg seg et eller annet som man kanskje ikke er tjent med. .Snusi Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hehe, Simpsons er genialt, selv om de setter det litt på spissen. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Hehe, Simpsons er genialt, selv om de setter det litt på spissen. 6319289[/snapback] Riktig, men det er mye i de alvorlige emnene som tas opp i humoristisk innpakning i The Simpsons. Endret 16. juni 2006 av superseven Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Man kan ikke hive alle prinsippene sine på bålet til fordel for politikerne. Man skal jo kunne stå for de valg man tar, også valget med å stemme på et parti. I det norske samfunn må man ignorere enkelte av prinsippene sine, fordi man aldri vil finne et parti man er 100% enig med. Det blir å velge det minste ondet, eller et parti som flytter landet i den retningen man selv ønsker at det skal gå. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 En stemme kan ta bety ganske så masse. I USA hadde de valg om hvilket språk som skulle bli hovedspråket i landet, Engelsk vant med en stemme over Tysk. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 hehe, det er bare en myte. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 hehe, det er bare en myte. 6324341[/snapback] Seriøst? Vi lærte da det på skolen. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) En stemme teller ikke, derfor stemmer jeg ikke En stemme teller så derfor mener jeg at du tar feil. 6312999[/snapback] Pls da, du skjønner hva jeg mener, en stemme utgjør ingen merkbar/avgjørende forskjell. 6313037[/snapback] Og hvis 500 000 tenker det samme som deg ? Endret 17. juni 2006 av Pels Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 En stemme kan ta bety ganske så masse. I USA hadde de valg om hvilket språk som skulle bli hovedspråket i landet, Engelsk vant med en stemme over Tysk. 6324054[/snapback] Engelsk vant med én stemme over spansk, ikke tysk. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 En stemme teller ikke, derfor stemmer jeg ikke En stemme teller så derfor mener jeg at du tar feil. 6312999[/snapback] Pls da, du skjønner hva jeg mener, en stemme utgjør ingen merkbar/avgjørende forskjell. 6313037[/snapback] Og hvis 500 000 tenker det samme som deg ? 6325495[/snapback] Hvis disse 500 000 teoretisk sett er spredt utover på alle partiene ville det ikke utgjort noen forskjell. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 En stemme kan ta bety ganske så masse. I USA hadde de valg om hvilket språk som skulle bli hovedspråket i landet, Engelsk vant med en stemme over Tysk. 6324054[/snapback] Engelsk vant med én stemme over spansk, ikke tysk. 6325862[/snapback] Fortsatt en myte? Usa har ikke noe offisielt språk. Geir Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Fortsatt en myte? Usa har ikke noe offisielt språk.6325970[/snapback] Har de vel! De har snart hatt det en hel måned faktisk:USA har fått et offisielt språk Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Der kan du se hva som skjer når jeg sitter hjemme og diskuterer på PRS istedet for å holde meg oppdatert om hva som virkelig skjer i verden. Ble det godkjent av Kongressen og presidenten? Geir Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Der kan du se hva som skjer når jeg sitter hjemme og diskuterer på PRS istedet for å holde meg oppdatert om hva som virkelig skjer i verden. Ble det godkjent av Kongressen og presidenten? Geir 6326017[/snapback] Det er under behandling i Representantenes hus nå og har hverken blitt avslått eller godtatt. Endret 17. juni 2006 av Snillingen Lenke til kommentar
willbend Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Okey la oss si at jeg er den eneste i verden som tenker slik jeg gjør angående å stemme eller ikke, eller la oss si at 300 000 tenker det samme som meg. Uansett tilfelle, så vil min ENE stemme utgjøre tilnærmet ingen forskjell. MEN hvis 300 000 personer faktisk tenker det samme som meh, forstår jeg hvorfor dere prøver å overbevise meg til å stemme. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) hehe, det er bare en myte. 6324341[/snapback] Seriøst? Vi lærte da det på skolen. 6325485[/snapback] Det vil jeg kalle svakt av læreren som burde visst at USA har vært kjent for å ikke ha noe offisielt språk på føderalt nivå. Endret 17. juni 2006 av Snillingen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hva skal man drive og stemme for egentlig..syns vi kunne hatt en diktator på livstid, jeg Og når folk ble lei han, statskupp og ny overhersker og leder. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg tror det er mer pes å begå statskupp enn å stemme. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Da får man engasjert folk hvertfall til å gjøre noe aktivt, ikke sitte på ræva og snakke om det på forumer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå