willbend Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Hvis jeg sier at jeg ikke stemmer på neste stortingsvalg så sier de fleste: men se for deg hvis alle hadde tenkt som deg. Men da svarer jeg: det er ikke tilfellet, de fleste tenker ikke som meg, derfor stemmer jeg ikke, men merk: hadde alle sammen begynt å tenke som meg, da hadde jeg stemmt. Nettopp fordi min ENE stemme ville da ha utgjort en større % del. Kommentarer? Endret 15. juni 2006 av willbend Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Kanskje det da hadde vært forsent ... Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) En stemme teller ikke, derfor stemmer jeg ikke En stemme teller så derfor mener jeg at du tar feil. Endret 15. juni 2006 av Snillingen Lenke til kommentar
warpig Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Du må gjerne droppe å stemme for min del, men én stemme teller faktisk litt, om kanskje bare en mikroskopisk del i den store sammenhengen. Lenke til kommentar
willbend Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) En stemme teller ikke, derfor stemmer jeg ikke En stemme teller så derfor mener jeg at du tar feil. 6312999[/snapback] Pls da, du skjønner hva jeg mener, en stemme utgjør ingen merkbar/avgjørende forskjell. Endret 15. juni 2006 av willbend Lenke til kommentar
warpig Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 En stemme teller ikke, derfor stemmer jeg ikke En stemme teller så derfor mener jeg at du tar feil. 6312999[/snapback] Pls da, du skjønner hva jeg mener, en stemme utgjør ingen merkbar/avgjørende forskjell. 6313037[/snapback] Nei, det gjør ikke det. Men likevel er det viktig, i mine øyne, å vise hva man står for. For all del, jeg skal ikke tvinge en eneste en til å stemme. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 En stemme teller ikke, derfor stemmer jeg ikke En stemme teller så derfor mener jeg at du tar feil. 6312999[/snapback] Pls da, du skjønner hva jeg mener, en stemme utgjør ingen merkbar/avgjørende forskjell. 6313037[/snapback] Plz! Et hav består ikke at bøtter med vann, men av dråper eller molekyler og atomer om du vil (oi! for en sammeligning ). Det er enkeltmennesker som stemmer, sånne som deg vettu (mennske). Lurer på hvor mange som tenker slik som du gjør? Tror det er ganske mange. Men kan man fortsatt bare si: "en stemme fra eller til har ikke noe å si"? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hvis jeg sier at jeg ikke stemmer på neste stortingsvalg så sier de fleste: men se for deg hvis alle hadde tenkt som deg. Men da svarer jeg: det er ikke tilfellet, de fleste tenker ikke som meg, derfor stemmer jeg ikke, men merk: hadde alle sammen begynt å tenke som meg, da hadde jeg stemmt. Nettopp fordi min ENE stemme ville da ha utgjort en større % del. Kommentarer? 6312839[/snapback] Ja: Selv en tusen mil lang reise begynner med et skritt Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 En stemme teller ikke, derfor stemmer jeg ikke En stemme teller så derfor mener jeg at du tar feil. 6312999[/snapback] Pls da, du skjønner hva jeg mener, en stemme utgjør ingen merkbar/avgjørende forskjell. 6313037[/snapback] Plz! Et hav består ikke at bøtter med vann, men av dråper eller molekyler og atomer om du vil (oi! for en sammeligning ). Det er enkeltmennesker som stemmer, sånne som deg vettu (mennske). Lurer på hvor mange som tenker slik som du gjør? Tror det er ganske mange. Men kan man fortsatt bare si: "en stemme fra eller til har ikke noe å si"? 6313395[/snapback] gi meg et bevis på at et parti har vunnet med èn stemme så skal jeg bytte side. "de vant med 2364 stemmer, hadde ikke jeg stemt hadde de vunnet med 2365!" Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 In 1800 Thomas Jefferson ran against Aaron Burr, and the first vote was a tie in the Electoral College! When they voted again to break the tie, Jefferson won by ONE VOTE! Exactly the same thing happened in 1876 when Rutherford B. Hayes won the White House by a single vote after the Electoral College deadlocked, and strange to tell, the Indiana congressman who broke the tie and put Hayes over the top had earlier won his own seat by a single vote too! When Congress voted to make California a state, the motion passed by ONE VOTE! Exactly the same thing happened with Texas, Idaho, Washington, and Oregon! In Lansing, Michigan, councilman Jack Gunther won by two votes, was challenged, and won the recount by ONE vote! These are just a few examples, but there are thousands of them and I have to stop somewhere. Recent presidential elections have been so close that it would seem only an idiot would say, “One vote doesn’t count.” You’d think that everybody would finally learn the important and obvious lesson from all this, the lesson that EVERY VOTE COUNTS. Even one vote makes a difference. You’d think that as a species, humanity would have figured it out by now, and whenever there’s an election, everybody would go and vote. 100% turnout. http://holyjoe.org/homilies/homily45.htm Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg er overbevist om at en steme teller.... er vel derfor vi har demokrati i landet Lenke til kommentar
simes Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 De som ikke stemmer har heller ikke lov til å klage i ettertid. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 De som ikke stemmer har heller ikke lov til å klage i ettertid. 6315678[/snapback] Jeg visste at det var en grunn til jeg stemmer, selv om ingen partier egentlig passer meg helt... Så nå må jeg bare finne noe mer å klage på. Må jo bruke retten nå jeg har den! Geir Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Klart de kan klage, men de kan i 1/4 500 000 dels grad høyere enn de som stemte skylde på seg selv ... Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Enig med trådstarter, ga en god faen i partivalget på skolen - har ikke angret på det. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Det kan vel egentlig ikke sammenlignes. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 De som ikke stemmer har heller ikke lov til å klage i ettertid. 6315678[/snapback] Neivel? Om jeg tar et standpunkt at jeg ikke akter å gi noen partier min tillit så er nå det like legitimt som om jeg velger å gi et parti tillit. Er alternativene for dårlige så må man nå få lov til å klage på det, og i tilleg få lov til å være politisk engasjert av den grunn. Nå er det å stemme blankt en mulighet, men sålenge den kommer i samme gruppe som "forkastet" er det muligens større signal å sende ved å rett og slett la vær å stemme. Greit nok, politiekerne kan bortforklare det med at folk ikke er samfunnsengasjert. Men det er en sannhet med store modifikasjoner. Da ignorerer man bare det åpenbare. Det finnes nok av mennesker som er samfunnsengasjert og som således velger å ikke stemme eller å stemme blankt. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Nå er det å stemme blankt en mulighet, men sålenge den kommer i samme gruppe som "forkastet" er det muligens større signal å sende ved å rett og slett la vær å stemme. 6316454[/snapback] Gjør den? Det er vel bare slik at media ikke gidder å ta med "blankt", for det er ikke noe problem å finne ut hvor mange blanke stemmer som ble avlagt sist. Tror faktisk jeg gjorde det i en tråd her for lenge siden. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 En stemme har jo mer å si om man ser i det i den sammenhengen som handler om antall personer som kommer inn på stortinget fra det partiet du stemte på (kommer ikke på hva det heter). Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Blanke stemmer forkastes siden de er ugyldige på samme måte som om du stemmer på to partier. Det har i hvertfall jeg lært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå