guttorm Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Se om du kan få resette accespungtet til fabrikkinstillinger. Ja begge må ha manuelle adresser om du setter opp manuelt. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Se om du kan få resette accespungtet til fabrikkinstillinger. Ja begge må ha manuelle adresser om du setter opp manuelt. 6373952[/snapback] Har ikke gjort noen instillinger, og finner heller ikke firmware til aksesspunktet. Aksesspunktet er en SMC 2455W. EDIT: Da er jeg hjemme igjen. Tastet inn det du skrev der, og trykket OK. Fik beskjed om at internett var koblet til. Prøvde å gå til en internettside, men fikk ikke kontakt. Har nå gjenopprettet forrige instillinger (motta ip-adresse automatisk elns) og internett funker. Den logger seg fortsatt av internett etter noen minutters surfing. Kan du gi noen logisk forklaring på dette? Endret 24. juni 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Marker: Use the following DNS server adress, og skriv inn: 192.168.1.1 6372585[/snapback] Hva skriver jeg i ruten "Alternativ DNS-server-server? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Der trengerr du ikke skrive inn noe, jeg har ivertfall tomt felt. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Der trengerr du ikke skrive inn noe, jeg har ivertfall tomt felt. 6374341[/snapback] Jeg kan ihvertfall ikke være på msn eller surfe på internett med dine instillinger. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Da fikset jeg det. Prøvde først med 10.0.0.2 på den stasjonære, og 10.0.0.3 på den bærbare, men den nektet. Prøvde så 10.0.0.6 på den bærbare, og internett funker ihvertfall. Tror det kan være dette som var problemet, uten at jeg har sjekket om internett svikter igjen. Grunnen er at den stasjonære maskinen har ALLTID fungert UTMERKET på internett. Det har ADLRI vært noe tull med den. Den har også ALLTID vært instillt med manuelle ip-adresser. Kan være noe med at aksesspunktet krever manuelle ip-adresser? Hos vennen jeg prøvde maskinen hadde de IKKE manuelle ip-adresser, og der funket internett supert! Da prøver jeg om det funker nå, og kommer med svar litt senere i kveld. *Håpe at det funker* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå