Gå til innhold

MSN Spaces blir automatisk sensurert

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage et uskyldig lite blogginnlegg på spacet mitt, men ifølge MSN var det tydeligvis ikke så veldig uskyldig (se gul linje øverst):

post-34461-1150370876_thumb.jpg

Jeg fikk rett og slett ikke lov til å skrive "Führer" på noen måter. Tåpelig, spør du meg - man skulle trodd dette var Kina... Er folk her av samme oppfatning som jeg, eller er dere uenige?

Edit: Her kan dere se det endelige innlegget.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan jo begynne å lure på hva hensikten med denne åpenlyse sensureringen er? Har ingen ideer, men kanskje noen andre har?

6312750[/snapback]

Det som sees på som 'stygge ord' blir automatisk sensurert. Ser ikke grunnen til at det ikke skal være åpenlyst.

Lenke til kommentar
Man kan jo begynne å lure på hva hensikten med denne åpenlyse sensureringen er? Har ingen ideer, men kanskje noen andre har?

6312750[/snapback]

Mest sannsynlig å hindre såkalt nazipropaganda og liknende dritt å florere på sidene dems, siden de er juridisk ansvarlige for innholdet på sine servere må de gjøre slikt for å unngå bråk, akkurat som vi og de fleste andre større steder gjør akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Så slutt å bruk MSN Spaces og hopp over til wordpress.com eller blogspot.

6312822[/snapback]

Tro meg - jeg har vurdert det. Men da vil nok ingen av mine venner/kjente (les: MSN-kontakter) lese den. Det som er kjekt (vel, det eneste virkelig kjekke) med MSN Spaces, er at alle i kontaktlisten din får beskjed når du har oppdatert siden.

Lenke til kommentar
Høres ut som om du graver deg dypt ned i MS-avhengighet. Lær heller vennene dine å bruke RSS :)

6313773[/snapback]

Hah! Du skulle bare visst... Prøv å lære RSS til folk som såvidt vet hvordan de logger på, og se hvordan det går. :)

Lenke til kommentar
Vel kan forstå at ordet "Führer" blir sensurert.

Men er ikkje akkurat so veldig for all denne sensuren.

6314936[/snapback]

og hvordan kan du forstå det :hmm:

Blir litt vanskelig å debatere historie etc. da, og scenen er åpen for revisjonister ol.

Lenke til kommentar

6312750[/snapback]

Mest sannsynlig å hindre såkalt nazipropaganda og liknende dritt å florere på sidene dems, siden de er juridisk ansvarlige for innholdet på sine servere må de gjøre slikt for å unngå bråk, akkurat som vi og de fleste andre større steder gjør akkurat det samme.

6312788[/snapback]

Joda, men her gjøres det på en annen måte - det brukes skjønn. Ingen tvil om at trådstarter ikke ønsker å spre nazipropaganda, så om dere hadde sensurert, så hadde det vel vært pga. brudd på opphavsretten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...