Gå til innhold

Er oppsettet godt og passer dette sammen?

Anbefalte innlegg

Hei, skal nå bestille meg ny datamaskin. Har dette oppsettet og skal bestille denne uken pga tilbud på 7950GX2 til 3995,- :D

Dette er handlevogna:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=29607

Er det noe jeg bør bytte på? Noe som ikke passer? Noe jeg mangler?

Er strømforsyninga god og stor nok?

Takker på forhånd for svar :thumbup:

Endret av mathias91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke helt om det skjermkortet er så lurt å kjøpe, det er jo 2 stk kort "limt" sammen til et kort, ergo vil den ene brikka ha utrolig svak kjøling, plus at denne vil bli svert vanskelig å bytte, samt at jeg tviler på at ytelsen forsvarer kjøpet. jeg ville enten gått for et litt rimeligere kort nå og avventa storinkjøp til DX10 korta kommer senere i år, eller kjøpt to 7900gt kort og kjørt sli istede.

men dersom noen kan motbevise det jeg sier om 7950gx2 kortet så er det jo sef greit å kjøpe det da :)

Lenke til kommentar
jeg vet ikke helt om det skjermkortet er så lurt å kjøpe, det er jo 2 stk kort "limt" sammen til et kort, ergo vil den ene brikka ha utrolig svak kjøling, plus at denne vil bli svert vanskelig å bytte, samt at jeg tviler på at ytelsen forsvarer kjøpet. jeg ville enten gått for et litt rimeligere kort nå og avventa storinkjøp til DX10 korta kommer senere i år, eller kjøpt to 7900gt kort og kjørt sli istede.

men dersom noen kan motbevise det jeg sier om 7950gx2 kortet så er det jo sef greit å kjøpe det da :)

6315695[/snapback]

Skjønner VELDIG lite av det du sier :)

Lenke til kommentar

det club3d 7950gx2 kortet er egentlig to kort som er slått sammen for å gi sli muligheter til folk som ikke har sli på hk.

min mening: dårlig kjøling, sannsynligvis lav ytelse til å være to kjerner, mest sannsynlig pga kjøling og dårlig driver støtte.

konklusjon: kjøp istede 2 stk 7900 GT kort og kjør SLI, eller kjøp et billig kort nå, 6600gt? og vent til directX10 skjermkorta kommer utpå høsten engang.

og hvis du ikke skjønner meg nå, så får du heller bruke penga på noe annet enn data :p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

dersom du er helt sikker på at du ikke skal ha to kort, så funker det fett med ati på nforce hovedkort.

men jeg hadde vurdert å kjøptt et billig kort nå, og heller lagt mer penger i kort til vinteren når directX10 korta kommer. et 7600GT til 1530kr hadde vært et bra kjøp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...