warmaster Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hei! Noen som har sett en "splitter/switch" for SATA kabler? Dette hadde vært veldig greit da man kunne ha 2 forkjellige disker koblet på primary SATA kontroller på HK'et så kunne man via feks en bryter velge hvilken HD som skulle være aktiv. kjekt feks ved test av VISTA på egen disk helt separat fra vanlig systemdisk.... Så Noen som har sett en slik enhet? og kan liste URL pls? Mvh A Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Aldri sett dette noe sted,men finnes sikkert. Du har 2xsata kontakter på hk, du kan ikke koble på en disk på hver av dem og så kjøre xp på ene disken og vista på en annen disk? Hvis du ikke har noen ledig s-ata kontakt så er en vanelig ata disk enkleste løsning. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hva med harddiskskuffer? dermed blir det lett å bytte harddisk (operativsystemmiljø). Dette er greit til mange type tester når du ikke ønsker å utsette hovedmiljøet for fare. Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Takk for svar. Joda jeg har mange flere sata kontakter på HK, men der er datadiskene mine koblet til Hmm.. Harddiskskuff ja.. det har jeg ikke brukt på 5-6 år.. men det kan ha noe for seg det ja... prøvde å kikke litt på dem nå... fant ingen jeg.. noen som vet om noen? Eneste jeg er litt engstlig for da er jo temperaturen på diskene mine.. dette gjelder jo systemdisken min som er en Raptor 76GB.. maskinen står på 24/7 så den disken får jo litt juling allerede... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 F.eks denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300661 (Chieftec HD-ramme S-ATA Harddisk Aluminium, 2 vifter). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå