Anonym5656 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Da var hellvette igang og jeg kom opp i Engelsk med "The good and the bad" som tema, med en tekst som har med den amerikanske frigjøringskrigen\uavhengighetskrigen og gjøre. Foredraget skal være på 30min, og jeg har funnet ut at det blir for lite og fortelle det jeg vet(og litt til) om den amerikanske frigjøringskrigen\uavhengighetskrigen, og på oppgaven står det ganske fritt at jeg kan ta med hvilken konflikt eller krig jeg vil. Det jeg lurer på er egentlig hva mere jeg burde ha for og bruke mere tid. Hvilken krig\konflikt har mest sammenheng eller likhet med den amerikanske frigjøringskrigen? Jeg syns selv det blir litt rart og begynne å prate om andre verdenskrig rett etter jeg har fortalt om den amerikanske frigjøringskrigen, isåfall burde jeg ha en kobling i mellom. Noen tips på krig\konflikt? eller en kobling jeg kan bruke mellom frigjøringskrigen og den andre verdenskrig? Endret 15. juni 2006 av Gakkakk Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Kanskje det er forseint, men om du har om uavhengighetskrigen så kan du koke inn mye stoff fra opplysningstiden og muligens romantikken. Jeg mener at det er litt dumt å fortelle om andre kriger. Nå vet ikke jeg hva du har tenkt til å si, men om du ikke hadde tenkt på det før kan du fortelle om hvordan USAs uavhengighet endret Britenes imperium Endret 16. juni 2006 av Snillingen Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) prøv wiki på engeslk mye om uavhengighetskrigen her er link:P http://en.wikipedia.org/wiki/United_States...of_Independence her er en om uavhengighetskrigen, du kan skildre de vikitgere slagene eller noe http://en.wikipedia.org/wiki/American_Revolutionary_War samt du kan ta for deg de sosiale forholdene som førte til uavhengighet, dette er da skatten som britene påførte koloniene Endret 16. juni 2006 av JensAndreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå