may_andrine Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Salget av biler med automatgir har doblet seg siden 2000. Stadig flere går over til automatgir og ser seg aldri tilbake. Er det noe for deg? Les mer Lenke til kommentar
V-by Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Er da ikke noe morro med automatgir Det eneste med automatgir jeg har kjørt er scooter, og likte ikke det. Så tror jeg kommer til å holde meg til vanlig manuel gira bil, helt til bilen kjøre se sjøl Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 CSV er et interressant konsept selv om det er teknisk svært vanskelig å produsere og designe. Håper utviklingen går i den retningen i fremtiden. Jeg så en artikkel en gang om CSV på tråsykkel. Tenk så deilig å slippe de kjipe girene på sykkelen Men det var desverre bare en konseptmodell som var alt for dyr for vanlige folk. (og for tung for proffsyklistene) Lenke til kommentar
xstian Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Begynner å bli mer interessert i automat sjøl. Dels fordi jeg kjører hver bidige dag ca. 1 time i kø hver vei til jobb, og kløtsjfoten blir sliten. Det andre er jo at girene har blitt mye bedre enn før, jeg blåste rundt i en Infiniti FX45 for et par uker siden, og det var mer enn gøy nok! Lenke til kommentar
Zigma Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hei Automat er digg, men da må det vere en V8 med masse torq ;-) Har også en Merc. 300td med automat, men det er kjedelige greier... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Er da ikke noe morro med automatgir tongue.gif en sprek TDI motor med Automat = Morro Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Begynner å bli mer interessert i automat sjøl.Dels fordi jeg kjører hver bidige dag ca. 1 time i kø hver vei til jobb, og kløtsjfoten blir sliten. Det andre er jo at girene har blitt mye bedre enn før, jeg blåste rundt i en Infiniti FX45 for et par uker siden, og det var mer enn gøy nok! 6319076[/snapback] Heh, en FX45 har jo V8'er med masse dreiemoment og dekk breie som en Nissan Micra :-) Skal godt gjoeres at det ikke er morro uansett hvilken girkasse man setter i den. Selges den utenfor unaiten eller har du vaert ut paa tur? Roter selv rundt i NJ omraadet i en 2006 Rav4 med 3.5L V6 og automaten plager meg ikke det minste, det fyker avgaarde likevel. Og ikke minst - turen til jobben i tung trafikk, og da mener jeg tung trafikk som i 8 felts vei hvor farta varierer fra 0 til 120 et par ganger over ei mil, er utrolig mye lettere med automat. Og naar automaten gjort 0-100 paa knappe 7 sek er jeg happy nok. Kan drikke kaffe og sitte i kø uten aa slite ut clutchfoten og girhaanda. - Per Christian Endret 23. juni 2006 av Flippo Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 For oss som bare kjører når vi faktisk trenger å kjøre så er automatgir rimlig digg. Jeg kommer ihvertfall aldri til å kjøpe meg ny bil uten automatgir. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Begynner å bli mer interessert i automat sjøl.Dels fordi jeg kjører hver bidige dag ca. 1 time i kø hver vei til jobb, og kløtsjfoten blir sliten. Det andre er jo at girene har blitt mye bedre enn før, jeg blåste rundt i en Infiniti FX45 for et par uker siden, og det var mer enn gøy nok! 6319076[/snapback] Heh, en FX45 har jo V8'er med masse dreiemoment og dekk breie som en Nissan Micra :-) Skal godt gjoeres at det ikke er morro uansett hvilken girkasse man setter i den. Selges den utenfor unaiten eller har du vaert ut paa tur? Roter selv rundt i NJ omraadet i en 2006 Rav4 med 3.5L V6 og automaten plager meg ikke det minste, det fyker avgaarde likevel. Og ikke minst - turen til jobben i tung trafikk, og da mener jeg tung trafikk som i 8 felts vei hvor farta varierer fra 0 til 120 et par ganger over ei mil, er utrolig mye lettere med automat. Og naar automaten gjort 0-100 paa knappe 7 sek er jeg happy nok. Kan drikke kaffe og sitte i kø uten aa slite ut clutchfoten og girhaanda. - Per Christian 6367708[/snapback] Hehe, mulig det satt fast en micra i ene dekket, jeg vet sannelig ikke Det er faktisk noen som blir importert hist og pisti skandinavia, stort sett fra Canada så vidt jeg vet... Sidene til Infiniti sier 1-60mph på 6,22sek, raskere enn en Cayenne S Kaffefaktoren er forøvrig uhyre viktig! Lenke til kommentar
mb_zzz Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 her i gården blir det manuelt gir, Automat blir kansje å komme den dagen jeg har mistet en fot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg