Gå til innhold

Amotor: Automatgir for alle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CSV er et interressant konsept selv om det er teknisk svært vanskelig å produsere og designe. Håper utviklingen går i den retningen i fremtiden.

Jeg så en artikkel en gang om CSV på tråsykkel. Tenk så deilig å slippe de kjipe girene på sykkelen :) Men det var desverre bare en konseptmodell som var alt for dyr for vanlige folk. (og for tung for proffsyklistene)

Lenke til kommentar

Begynner å bli mer interessert i automat sjøl.

Dels fordi jeg kjører hver bidige dag ca. 1 time i kø hver vei til jobb, og kløtsjfoten blir sliten.

Det andre er jo at girene har blitt mye bedre enn før, jeg blåste rundt i en Infiniti FX45 for et par uker siden, og det var mer enn gøy nok!

Lenke til kommentar

Dels fordi jeg kjører hver bidige dag ca. 1 time i kø hver vei til jobb, og kløtsjfoten blir sliten.

Det andre er jo at girene har blitt mye bedre enn før, jeg blåste rundt i en Infiniti FX45 for et par uker siden, og det var mer enn gøy nok!

6319076[/snapback]

Heh, en FX45 har jo V8'er med masse dreiemoment og dekk breie som en Nissan Micra :-) Skal godt gjoeres at det ikke er morro uansett hvilken girkasse man setter i den. Selges den utenfor unaiten eller har du vaert ut paa tur? Roter selv rundt i NJ omraadet i en 2006 Rav4 med 3.5L V6 og automaten plager meg ikke det minste, det fyker avgaarde likevel. Og ikke minst - turen til jobben i tung trafikk, og da mener jeg tung trafikk som i 8 felts vei hvor farta varierer fra 0 til 120 et par ganger over ei mil, er utrolig mye lettere med automat. Og naar automaten gjort 0-100 paa knappe 7 sek er jeg happy nok. Kan drikke kaffe og sitte i kø uten aa slite ut clutchfoten og girhaanda.

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

6319076[/snapback]

Heh, en FX45 har jo V8'er med masse dreiemoment og dekk breie som en Nissan Micra :-) Skal godt gjoeres at det ikke er morro uansett hvilken girkasse man setter i den. Selges den utenfor unaiten eller har du vaert ut paa tur? Roter selv rundt i NJ omraadet i en 2006 Rav4 med 3.5L V6 og automaten plager meg ikke det minste, det fyker avgaarde likevel. Og ikke minst - turen til jobben i tung trafikk, og da mener jeg tung trafikk som i 8 felts vei hvor farta varierer fra 0 til 120 et par ganger over ei mil, er utrolig mye lettere med automat. Og naar automaten gjort 0-100 paa knappe 7 sek er jeg happy nok. Kan drikke kaffe og sitte i kø uten aa slite ut clutchfoten og girhaanda.

-

Per Christian

6367708[/snapback]

Hehe, mulig det satt fast en micra i ene dekket, jeg vet sannelig ikke :)

Det er faktisk noen som blir importert hist og pisti skandinavia, stort sett fra Canada så vidt jeg vet... Sidene til Infiniti sier 1-60mph på 6,22sek, raskere enn en Cayenne S :p

Kaffefaktoren er forøvrig uhyre viktig! :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...