kaybjorn Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hei! Jeg har en bærbar med defekt skjerm. Den har 40GB HD som jeg gjerne kunne tenkt meg å delt i hjemmenettverk. Deling av filer/kataloger osv er greit, men jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å få satt opp den defekte bærbare som en ekstern HD i nettverket - akkurat som en nettverksdisk. Noen som vet om dette er mulig og evt hvordan? Ønskedrømmen hadde vært å konfigurert den slik at den hadde dukket opp som en stasjon H: på de andre maskinene... Kunne dette evt la seg gjøre ved å "koble" den defekte PC'en på en stasjonær/bærbar via USB eller peer-to-peer? Mvh Kay Lenke til kommentar
Xell Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hvorfor vil du ikke ha den som nettverksdisk? Deter jo bare å koble den opp fast mot H: slik du ønsker. Lenke til kommentar
kaybjorn Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Mulig jeg mangler nødvendig kompetanse på dette men:) Hvordan får jeg satt den opp som en nettverksdisk? Må jeg avinstallere windows eller kan jeg bruke den slik den står i dag? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Du deler disken som vanlig. På maskinen(e) som skal bruke disken så går du i Utforsker og velger Verktøy > koble til nettverksstasjon. finn folderen du delte og vel den drevbokstaven du vil koble den til. Husk å huke av for "koble til ved pålogging" (litt usikker på om det er akkurat det det står på norsk, men noe liknende i hvertfall). Da vil drevet kobles opp hver gang du logger på dersom laptopen er på og koblet til nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå