Gå til innhold

Prising av 3700+ og 3800+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD har dumpet prisene på 512kB-versjonene av enkeltkjerneprosessorene sine. Blant annet jeg og Simen1 hadde en diskusjon om dette tidligere en dag, og det virker som AMD skal slutte med versjonene med 1MB L2-cache, for å få prisene på cpuene ned. Riktig nok har alle enkeltkjernene fra AMD egentlig hatt 1MB L2-cache, men i 512kB-versjonene har halvparten vært avslått siden den har vært defekt fra produksjonsprosessen. Jeg har følgt med i butikkene og sett at 3700+ (med 1MB L2-cache) har vært utrolig populær og ofte utsolgt, mens 3500+ har vært på lager i massevis. Og siden bare en liten del av produksjonen til AMD blir så bra at 1MB L2-cache kan brukes, så virker det som om AMD vil kutte dette ut. Altså at kjernene maks får 512kB L2-cache, og AMD dermed får flere kjerner per wafer. Resultatet blir billigere cpuer. Men isåfall vil versjonene med 1MB L2-cache forsvinne, men det er ikke så farlig, siden det utgjør lite for ytelsen.

 

BTW: Fønki: om du vil ha en cpu med 512MB cache så tar den nok en hel wafer. ;) Neida, det er da bare en vanlig skrivefeil.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
ok, takk! :dribble:  :dribble:

6325318[/snapback]

 

Skal du ha Conroe eller tenker du på prisdroppet ti AMD? Jeg venter på AMD prisdropp :love:

6325419[/snapback]

Men begge deler er supert. Intel med nye cpuer og AMD med billige. Intel vil nok dumpe prisene på netburst, men Conroe vil nok være dyr for å få ut netburst(P4) fra lagerene. Priskrig er bra for kjøperene.
Lenke til kommentar
ok, takk! :dribble:  :dribble:

6325318[/snapback]

 

Skal du ha Conroe eller tenker du på prisdroppet ti AMD? Jeg venter på AMD prisdropp :love:

6325419[/snapback]

 

 

Jeg skal vel vente og se. Har på en måte sluttet og spille og vurderer og gå over til intel litt :thumbup:

6328035[/snapback]

 

Intel er nå iallefall NESTEN like bra til spill uansett! Så du skal nok få nyte like mye spill om du går over til intel! Og velger du Conroe blir den nok MYE bedre i spill enn f.eks AMD FX-60! det er også testet på spill benchmarking!!

Lenke til kommentar
ok, takk! :dribble:  :dribble:

6325318[/snapback]

 

Skal du ha Conroe eller tenker du på prisdroppet ti AMD? Jeg venter på AMD prisdropp :love:

6325419[/snapback]

 

 

Jeg skal vel vente og se. Har på en måte sluttet og spille og vurderer og gå over til intel litt :thumbup:

6328035[/snapback]

 

Intel er nå iallefall NESTEN like bra til spill uansett! Så du skal nok få nyte like mye spill om du går over til intel! Og velger du Conroe blir den nok MYE bedre i spill enn f.eks AMD FX-60! det er også testet på spill benchmarking!!

6328099[/snapback]

Du må ikke ta alle testene som sanne. De viser veldig forskjellige resultat. Conroe er nok bra, men vent og se hvor bra.
Lenke til kommentar
Ja, jeg gleder meg som en unge :blush:

6328625[/snapback]

Ja det er spennende tider. Priskrigen mellom AMD og Intel har tilspisset seg. Jeg vil tippe at AMD dumper prisene mye for å konkurrére med Conroe, og vil nok komme med kraftigere modeller når de får opp produksjon på 65nm. Men jeg skal ikke se bort ifra at Intel vil ha de kraftigeste modellene på markedet en stund.
Lenke til kommentar
Ja det stemmer. Men da finner jeg opp en ny prossesor som lager konkuranse!

6328797[/snapback]

Ja gjør det du. Så får vi god konkurranse. Lag en med veldig kort pipeline, så kan den nok overklokkes langt, samtidig som den ikke trenger høy frekvens for å konkurrére med andre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...