rikkmund Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Valgene står mellom 7900gt, x1900gt og x1800xt. Som jeg har forstått er ytelsen jevn og det samme gjelder vell prisen. Så da lurer jeg på 1. hvilket som bruker minst strøm? 2. Hvilken vifte som støyer minst? Har ikke plass til Artic eller Zalman pga av at det skal på et fylt midi-atx 3. hvilket kort som utvikler minst varme inne i kabinettet Takker for svar Lenke til kommentar
snarius Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) 7900 GT brukar minst straum og slepp ut minst varme. Vifta veit eg ikkje. Trur kanskje det er 7900 GT si som er verst. Eg ville iallfall kjøpt med nokon slike. Endret 15. juni 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Valgene står mellom 7900gt, x1900gt og x1800xt.Som jeg har forstått er ytelsen jevn og det samme gjelder vell prisen. Så da lurer jeg på 1. hvilket som bruker minst strøm? 2. Hvilken vifte som støyer minst? Har ikke plass til Artic eller Zalman pga av at det skal på et fylt midi-atx 3. hvilket kort som utvikler minst varme inne i kabinettet Takker for svar 6312111[/snapback] 1.7900gt 2.ingen kommentarer..vet ikke helt 3.7900gt Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Har lest litt mer om kortene, og ser på 7900gt som klar vinner ja. Men hvordan er 7600gt i forhold? Bruker 19 tommer lcd som skjerm, så de eventyrlige oppløsningene slipper jeg å tenke på. Spiller ikke ofte, men en runde F.E.A.R og Bf2 kan jeg spille til tider, og ser helst at spillene går flytende. Er også mye på nett, så støy kan bli slitsomt i lengden, og et vifteløst kort er et mulig alternativ. Ser at kortet fra Gigabyte har en god kjøleløsning, og utvikler lite varme og bruker lite strøm. Er fallhøyden fra 7900gt veldig stor, eller kan jeg spille nye spill med god fps i 1 års tid fremover? Virker nemlig som dette er et ideelt kort frem til DX10 kortene har stabilisert seg. Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Da ble det den vifteløse varianten av 7600gt i påvente av DX10 kortene. Må si meg veldig godt fornøyd til nå med dette kortet. I mitt lille m-atx kabinett med en 80mm vifte på lavt turtall trodde jeg det kunne bli ganske hett der inne. Heldigvis tok jeg feil, for jeg opplevdedet motsatte. Idletemp var på kun 46 grader, og etter en time testing med spillet Fear steg den opp til hele 64 grader......alt var stilt på max med en oppløsning på 1280*1024. Regner med dette kortet vil tilfredstille de fleste spill frem til DX10 kortene er på markedet, og vil da være en fin oppgradering for de som sitter på 6-serien til Nvidia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå