Gå til innhold

Hvilket operativsystem (OS) bruker du? (2006)

Simen1

Hvilket operativsystem (OS) bruker du på din hovedPC? (2006)  

303 stemmer

1. 1. Hvilket operativsystem (OS) bruker du på din hovedPC? (2006)

• Windows Vista x64 (64bit) Edition (beta e.l.)
      0
    • Windows Vista x86 (32bit) Edition (beta e.l.)
      5
    • Windows XP x64 (64bit) Edition
      9
    • Windows XP Pro
      164
    • Windows XP Home
      49
    • Windows Media Center Edition (MCE)
      9
    • Windows 2000 Pro
      10
    • Windows 95, 98, 98SE eller Millennium (Me)
      2
    • Windows (andre enn de som er listet opp her, forklar i tråden)
      2
    • Linux Ubuntu/Kubuntu
      20
    • Linux Suse
      4
    • Linux Debian
      3
    • Linux Red Hat
      0
    • Linux Linspire/Lindows
      0
    • Linux Mandriva/Mandrake
      0
    • Linux Gentoo
      8
    • Linux Fedora
      4
    • Linux Knoppix
      0
    • Linux Slackware
      4
    • Linux (andre enn de som er listet opp her, forklar i tråden)
      3
    • Mac OSX
      7
    • FreeBSD (eller andre BSD-baserte)
      0
    • BeOS
      0
    • Open Solaris
      0
    • Andre OS enn de som er listet opp her og som ikke er Windows- eller Linux-basert, forklar i tråden.
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes man burde lagt alle linux-OS under GNU/Linux, det ble litt for mange og for rotete.

6312219[/snapback]

Hva gjelder å slenge alle distroene under 'Linux' blir nok litt tynt--topp ti fra distrowatch eller noe deromkring (som likner undersøkelsen her) og en 'annen Linux'-mulighet blir greit nok. Skulle de vært rullet inn under bare 'Linux' fordi det blir 'for rotete' kan det samme sies om Windows.

6312394[/snapback]

Jeg vurderte et øyeblikk å slå sammen alle Linux-variantene, men kom frem til samme konklusjon som h3st at det samme kunne gjøres med Windows, og med "andre". Evt. bare ha tre kateogorier:

- Windows (alle varianter)

- Linux (alle varianter)

- Andre

Og lage egne avstemninger for:

- Hvilken Windows har du?

- Hvilken Linux har du?

- Hviket annet OS har du?

Men kom frem til at det ble for mye oppstykking og uoversiktlig. Så jeg tenkte det var mest rettferdig og oversiktlig å ha alle på en plass.

Ellers så jobber jeg med saken om å prøve å få til flere kryss per bruker så man kan stemme på ALLE OS'ene man bruker.

Lenke til kommentar

Har en ganske ny maskin med Windows XP Pro.

og en ganske gammel maskin som jeg bruker som server med Linux Debian Sarge. (64 mb ram)

Jeg har også en ganske gammel pc med Windows 98. Har lange lurt på om jeg skulle installere Ubuntu på den. Men siden den den har så lite ram (128 mb). Har jeg ikke giddet å ofre så mye tid på noe som kanskje ikke funker.

Har også sust på tanken av å skaffe meg en Mac. Men vis jeg bestemmer meg for å kjøpe en kommer jeg nok til å vente til "Santa-Rosa" (med flash-harddisk) og Leopard kommer ut.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Bruker XP Pro SP2, men på eldre maskiner går det på 2000 SP4.

Ellers har jeg disse systemene liggende:

DOS 4.0

DOS 5.0

DOS 6.0

Win 3.0

Win 3.1

Win 3.11

Win 95

Win 95 OSR/2

Win NT 4.0

Win 98

Win 98 SE

Win 2000

Win Me

:D

6314247[/snapback]

Lyst på Windows 1.1 og DOS 7.10 i samlinga di? Trur elles at eg har DOS 3.3 og andre versjonar liggande på 5 1/4 diskettar.....

Lenke til kommentar

Windows XP x64 (64bit) Edition, og jeg må si at jeg er skuffa at det fremdeles er en del det ikke finnes drivere til. F.eks webkameraer, det er INGEN logitech kameraer som har fått drivere og bare YTERST FÅ creative kameraer har fått drivere :wallbash::realmad::thumbdown:

Ellers er jeg meget fornøyd

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Bruker for det meste XP Pro, men har og brukt Vista ein del etter at beta 2 kom ut. Har og Ubuntu liggande, men det blir bare brukt mindre og mindre. Bruker og enkelte Live-cder ein gong i blant.

Rekner med å leike meg litt med ymse linux-distroer i løpet av sommaren. Tenker og litt på å kjøpe meg ein Mac.

Ellers så jobber jeg med saken om å prøve å få til flere kryss per bruker så man kan stemme på ALLE OS'ene man bruker.

6312967[/snapback]

Då må du nok vente til neste versjon av forumet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...